Άδειες οδήγησης: Τι ισχύει τελικά για την οδήγηση μοτοσικλέτας

Άδειες οδήγησης: Τι ισχύει τελικά για την οδήγηση μοτοσικλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου

Διευκρινίσεις σχετικά με το εάν ή όχι μπορούν οι κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β να οδηγεί δίκυκλο κατηγορίας Α1, έως 125 κ. εκ. χωρίς εξετάσεις η σχετική εκπαίδευση έδωσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, μετά την αναστάτωση και τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος, μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ανέφερε ότι αν ισχύσει κάτι τέτοιο “θα απογειωθούν τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας” και πρόσθεσε ότι “δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία – ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα”.

Στην διευκρινιστική ανακοίνωσή του το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών επισημαίνει τα εξής:

“Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης. Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση. Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα”.