ΑΓΓΙΞΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ

Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην  συζήτηση για το επίπεδο της πολιτικής αντιπαράθεσης στη Βουλή ήταν πιθανότατα μία από τις καλύτερες που έχει κάνει από αυτό το βήμα.

Στο άνοιγμα εξέφρασε την αλληλεγγύη και στήριξη του ΚΚΕ σε όλες και όλους, όσους και όσες άνοιξαν τον δρόμο με τη γενναία στάση τους για να βγουν στο φως αποτρόπαιες πράξεις και να φτάσουν οι ένοχοι στη δικαιοσύνη. Και πέρασε αμέσως στις πολιτικές ευθύνες για αυτήν τη δυσώδη πραγματικότητα, που όχι μόνο παράγει δράστες και θύματα, αλλά εκβιάζει και τη σιωπή τους.

Είπε ο πρωθυπουργός ότι η κυβέρνηση “απέσυρε” και “οδήγησε στη δικαιοσύνη” τον Λιγνάδη. Όχι κ. Μητσοτάκη. Τον Λιγνάδη τον “απέσυραν” και τον οδήγησαν στη δικαιοσύνη, τα θύματά του και η κατακραυγή των ανθρώπων που συνέβαλαν να αναδειχθεί το όλο θέμα.

Εσείς αναγκαστήκατε να συρθείτε πίσω από τις εξελίξεις, για να κρύψετε τις πολιτικές ευθύνες. Και τις δικές σας και της υπουργού σας, τόσο στην επιλογή, για τη μη τήρηση των απαραίτητων διαφανών διαδικασιών, όσο και στη διατήρηση ενός τέτοιου ανθρώπου, σε μια κορυφαία θέση ευθύνης στο χώρο του Πολιτισμού.

Πολιτικές ευθύνες έχετε κι εσείς κ. Μητσοτάκη, αφού ήταν σε γνώση σας οι χειρισμοί της υπουργού, όταν άρχισε να αποκαλύπτεται το σκάνδαλο και να περνάει από τη φάση των ψιθύρων στις συγκεκριμένες καταγγελίες. Είναι στα καθήκοντα του πρωθυπουργού να παρεμβαίνει όταν βλέπει έναν υπουργό του να χειρίζεται λαθεμένα ένα ζήτημα τόσο μάλιστα σοβαρό και αποκρουστικό. Να τον διορθώνει, να τον προσανατολίζει, να τον κατευθύνει. Αλλά δεν έγινε έτσι και υπάρχουν δικαιολογημένα ερωτήματα. Αυτό πολύ απλά σκέφτεται όλος ο ελληνικός λαός.

Ο Δ. Κουτσούμπας τόνισε τις κοινωνικές αιτίες που διευκολύνουν τους δράστες και φιμώνουν τα θύματα, που είναι το θερμοκήπιο τέτοιων φαινομένων.

 

Ας σκεφτούμε το εξής: Αν μία Ολυμπιονίκης αναγκάζεται να σιωπά και να θάβει μέσα του για χρόνια τις φρικτές εμπειρίες που έζησε, αλήθεια, τι κουράγιο χρειάζεται μία εργάτρια, μία υπάλληλος, ένας απλός εργαζόμενος για να αντιδράσει, να καταγγείλει, να αποκρούσει τέτοιες μορφές βίας;

Και πόση υποκρισία υπάρχει, από ορισμένους δήθεν ευαίσθητους, από κάποιες εκπομπές στα ΜΜΕ & όχι μόνο, που τώρα ανακάλυψαν αυτά τα φαινόμενα, ενώ τόσα χρόνια είναι 100άδες οι καταγγελίες εργαζομένων για παρόμοιες καταστάσεις σε διάφορους χώρους δουλειάς. Για τις οποίες δεν αφιέρωσαν ούτε ένα δευτερόλεπτο.

 

Αναφέρθηκε επίσης στο καθεστώς ασυδοσίας που επικρατεί στο θέατρο, πίσω από τα φώτα της ράμπας, για την πλειοψηφία των εργαζόμενων σε αυτό, τις απαράδεκτες συνθήκες που τους μετατρέπει σε εύκολα θύματα, ενώ ο χώρος παραμένει εντελώς απροστάτευτος από την αδιαφορία της κυβέρνησης και βρίσκεται στα όρια της επιβίωσης. Και συνέχισε σημειώνοντας τις απαράδεκτες εξισώσεις που επιχειρούνται συνειδητά.

Είναι απαράδεκτη και η προσπάθεια που γίνεται από ορισμένους, να ταυτιστεί ο ομόφυλος σεξουαλικός προσανατολισμός με την ασέλγεια και την εκμετάλλευση σε βάρος εφήβων, με την παιδεραστία.

Τα παραπάνω περιστατικά και η έκτασή τους σε εργασιακούς χώρους, σε χώρους μόρφωσης, πολιτισμού, αθλητισμού… αποδεικνύουν ότι δεν πρόκειται απλά και μόνο για κάποιες ακραίες ατομικές συμπεριφορές. Είναι πολύ βολική αυτή σας η προσέγγιση. Δείχνουμε τα τέρατα αλλά κρύβουμε την κοινωνία που γεννά και συντηρεί τέρατα.

Σημείωσε τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που αφήνουν υποστελεχωμένες των κοινωνικών υπηρεσιών που καλούνται να στηρίξουν μια γυναίκα ή έναν νέο που θέλει να κάνει μια καταγγελία. Και ζήτησε την άμεση απεμπλοκή των ΜΚΟ από τις υπηρεσίες προστασίας ανηλίκων, θυμάτων κακοποίησης, προσφύγων κτλ.

Στηλίτευσε τη λογική κόστους που διέπει την κυρίαρχη πολιτική ακόμα και σεαυτόν τον τομέα.

H Διεθνής Σύμβαση κατά της βίας & της παρενόχλησης στο χώρο εργασίας, που ετοιμάζεστε να κυρώσετε στη Βουλή, έχει ως κίνητρο κυρίως “την προώθηση βιώσιμων επιχειρήσεων”, μην τυχόν & χάσουν τη “φήμη” τους οι επιχειρήσεις & μειωθεί η παραγωγικότητα!

Έλεος! Έτσι κρύβετε τη σαπίλα & τη δυσωδία που αποπνέει το άθλιο και διεφθαρμένο σύστημα που υπηρετείτε και αναπαράγετε! Απέναντι σε όλα αυτά είστε υπόλογοι.

Ενώ σημείωσε τις αρνητικές αλλαγές στο νέο Ποινικό Κώδικα, που ρίχνει στα μαλακά τους δράστες κακουργημάτων, βιασμών, σεξουαλικής κακοποίησης κτλ, μειώνοντας τα χρονικά όρια για την παραγραφή τους -έναν ΠΚ που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά τον διατήρησε άθικτο η Νέα Δημοκρατία.

Στο τέλος έπιασε το θέμα του επιπέδο του δημόσιου λόγου-διαλόγου, τονίζοντας την καθαρή στάση του ΚΚΕ απέναντι σε μονταζιέρες, fake news κτλ, και την υποκρισία της κυβέρνησης, που ανέχεται και καλλιεργεί αντίστοιχα φαινόμενα -αν δεν τα καθοδηγεί άμεσα. Ο ΓΓ είπε, απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό.

Διαβάζω ανάρτηση βουλευτή σας. Όχι κάποιου τρολ, αλλά του βουλευτή σας Λαζαρίδη, ανάρτηση βγαλμένη από τον βούρκο του ναζιστικού Χρυσαυγητισμού. Μάλιστα παρέπεμπε και σε σχετικό άρθρο ο βουλευτής σε γνωστό διαδικτυακό σκουπιδότοπο. Είναι και ψαγμένος εκτός από ψεκασμένος, τρομάρα του. Να τον χαίρεστε! Τόλμησε να βάλει στο στόμα του τον ήρωα της Εθνικής Αντίστασης κατά της φασιστικής κατοχής, που το όνομα του είναι θρύλος και τραγουδήθηκε από όλο τον λαό μας πλην φασιστών και ταγματασφαλιτών!

Σας διαβάζω τι είπε άλλος βουλευτής σας στις 17/11 για την εκδήλωση της επετείου του Πολυτεχνείου: «1500 επίδοξοι δολοφόνοι του ΚΚΕ», είπε, αναφερόμενος στη διαδήλωση που έγινε με όλα τα μέσα προστασίας! Έβαλε και όλη την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ μέσα… Θαυμάστε ποιότητα δημόσιου νεοδημοκρατικού λόγου… Αυτά, αλήθεια, πως τα λέτε; Οχετό; Κατήφορο; Μήπως πολιτικό λόγο και άποψη; Πείτε μας πώς τα χαρακτηρίζετε. Αν δεν τα καθοδηγείτε άμεσα, τα ανέχεστε και τα καλλιεργείτε.

Η ΝΔ έχει ποτίσει χρόνια τώρα όλο τον βούρκο, ιδιαίτερα μέσω των μηχανισμών της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Λουστείτε τα, λοιπόν τώρα. Γιατί δεν μπορεί να μην ξέρετε ποιοι επιστρατεύουν άθλια, ρατσιστικά, μισαλλόδοξα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα.

Όλο και περισσότερα στελέχη σας, καταφεύγουν σε τέτοιες αθλιότητες για να τσιμπήσουν ένα κομμάτι που έχει μείνει πολιτικά άστεγο μετά την καταδίκη της ναζιστικής εγκληματικής ναζιστικής Χρυσής Αυγής. Αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία. Ντροπή και καταισχύνη σας που επιλέγετε τέτοια τακτική! Για να μην μιλήσουμε για τα ανώνυμα και επώνυμα τρολ σας τι αθλιότητες επιστρατεύουν!

Μη σας πιάνει λοιπόν ο πόνος τώρα, για τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ που έχουν copy paste έτσι κι αλλιώς τον αυριανισμό, ο οποίος πάντα είχε ειδικά το ΚΚΕ και την συνεπή αριστερά στο στόχαστρο…

Ο Κουτσούμπας είπε ότι η αηδία και η αποστροφή που αισθάνεται ο κόσμος από το χαρακτήρα της δικομματικής αντιπαράθεσης είναι ισότιμη με την αηδία του για τα γεγονότα που βγαίνουν στην επιφάνεια. Και όσο συμφωνούν μεταξύ τους στα κρίσιμα τα δύο κόμματα, τόσο θα καταφεύγουν στην αντιπαράθεση του βούρκου και θα αξιοποιούν τους γνωστούς παπαγάλους, για να χτυπήσουν όσους σηκώνουν κεφάλι

Μια κουβέντα ακόμα. Μη διανοηθείτε μόνο, στο όνομα δήθεν της ρύθμισης του δημόσιου διαλόγου, να επιβάλετε μέτρα περιορισμού της έκφρασης των συνδικαλιστικών οργανώσεων, των πολιτικών κομμάτων ή εντύπων, που σας ασκούν κριτική. Αυτή η κριτική δεν έχει σχέση με καμιά υπόγα ούτε με καμιά παράγκα.

Τελικά, ό,τι φέρνετε ως πλαίσιο, για να αντιμετωπίσετε κάποια υπαρκτά προβλήματα, οδηγεί μονίμως σε φίμωση. Εκεί οδηγεί ο νόμος που θεσπίσατε για την τέχνη και το διαδίκτυο. Και μη πείτε πως βλέπουμε φαντάσματα, γιατί με αυτό το ευρω-ενωσιακό πλαίσιο, πριν μια βδομάδα φυλακίστηκε καλλιτέχνης στην Ισπανία για τους στίχους του. Μα πού βρισκόμαστε στον Μεσαίωνα; Αυτά συμβαίνουν στην Ισπανία της “προοδευτικής διακυβέρνησης” κ. Τσίπρα. Λουστείτε τα κι εσείς.

Στο κλείσιμο, ο ΓΓ είπε πως δεν έχουμε γενικά ηθική κρίση “ανθρώπινων αξιών”, αλλά κρίση της καπιταλιστικής σαπίλας, γιατί αυτά τα φαινόμενα πηγάζουν από τη λογική του ατομισμού, του ανελέητου ανταγωνισμού. Η ατομική καταγγελία είναι στοιχείο της μαζικής πάλης, δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με αυτήν. Μπορεί να αναπτυχθεί μόνο στο έδαφος της συλλογικότητας. Η ασπίδα προστασίας χτίζεται μες στον αγώνα, για μια κοινωνία πραγματικά ελεύθερη, δημιουργική από κάθε άποψη. Που δε θα χωράει τον φόβο, τον σεξισμό, τη βία. Μια κοινωνία απαλλαγμένη από την εκμετάλλευση και κάθε κοινωνική ανισότητα.