ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ: ΤΟ ΣΥΝΩΝΥΜΟ ΤΩΝ “ΚΟΡΑΚΙΩΝ”

Ούτε η πανδημία ούτε το πνεύμα των Χριστουγέννων είναι ικανά να μετριάσουν τον ζήλο εισπρακτικών εταιρειών και δικηγορικών γραφείων τα οποία, δρώντας για λογαριασμό τραπεζών, ΔΕΚΟ και ιδιωτικών παρόχων ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, έχουν βγει σε σαφάρι οφειλετών, στο παρά πέντε πριν από την εκπνοή της πιο σκοτεινής χρονιάς του 21ου αιώνα.

«Φυσικά συνεχίζονται μέσα στην πανδημία οι οχλήσεις, κυρίως από τράπεζες, ακόμα και σε επιχειρήσεις που έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους», λέει   ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, της συνομοσπονδίας που εκπροσωπεί τις περισσότερες από 800.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ελλάδας. «Μπορεί να υπάρχει η ανεπίσημη συμφωνία της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών με την κυβέρνηση για “πάγωμα” στις δανειακές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων που πλήττονται, αυτό όμως είναι ένα απλό δελτίο Τύπου. Δεν υπάρχει ΦΕΚ που να τις δεσμεύει και οι τράπεζες κρίνουν κατά περίπτωση. Εχουμε καταγγελίες από δεκάδες μέλη μας, ειδικά σε επαρχιακές πόλεις, που τους κυνηγάνε οι εισπρακτικές και όταν ζητάνε πίστωση χρόνου λόγω πανδημίας, η απάντηση είναι “δεν έχουμε τέτοια εντολή από τα κεντρικά”».

Ανεξέλεγκτη είναι η κατάσταση στον χώρο της ενέργειας, ειδικά από ιδιωτικές εταιρείες που δεν διστάζουν να προβούν σε διακοπές ρεύματος. Οσο για την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, «δεν υπάρχουν οχλήσεις, μόνο οι τακτικοί έλεγχοι για να προλάβουν την παραγραφή λόγω παρέλευσης πενταετίας. Πρέπει ωστόσο να υπάρξει μέριμνα, γιατί από έναν τακτικό έλεγχο, ακόμα και αν είσαι τυπικός στις υποχρεώσεις σου, πάντα κάτι θα βρουν να σου χρεώσουν. Ακόμα και μια κακή εγγραφή στα βιβλία σου μπορεί να επισύρει μεγάλα πρόστιμα – π.χ. για τον ΦΠΑ το πρόστιμο είναι 100%. Τα πρόστιμα μετατρέπονται σε οφειλές και το ιδιωτικό χρέος συσσωρεύεται. Χρειάζεται τώρα κούρεμα του χρέους που δημιουργήθηκε στην πανδημία και μια γενναία ρύθμιση για τις οφειλές των προηγούμενων χρόνων», καταλήγει ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ.

Οι οχλήσεις από δικηγορικές εταιρείες για οφειλές σε τράπεζες και στη ΔΕΗ βρίσκονται στην κορυφή των καταγγελιών που φτάνουν στις καταναλωτικες οργανώσεις ανα την Ελλάδα.

«Επιθετικότερες όλων είναι οι εταιρείες που έχουν αναλάβει να εισπράττουν οφειλές στη ΔΕΗ. Αιφνιδιάζεται ο καταναλωτής γιατί δεν του έχει γνωστοποιηθεί ότι η ΔΕΗ ανέθεσε την είσπραξη σε συγκεκριμένη εταιρεία, κάτι που ενέχει ακόμα και θέματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Γι’ αυτό ζητάμε αυστηρότερους ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές, αλλά και να επιβληθούν πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις εφόσον δεν τηρείται η νομοθεσία τόσο από τα τραπεζικά ιδρύματα όσο και από τις εισπρακτικές και κυρίως τις δικηγορικές εταιρείες», αναφέρει ο πληρεξούσιος δικηγόρος του ΙΝΚΑ Κορινθίας κ. Περικλής Μπαλοδήμος.