Κίνδυνος σπάνιας θρόμβωσης από το εμβόλιο της AstraZeneca

Η αρμόδια υπηρεσία ελέγχου φαρμάκων στη Γαλλία (ANSM) επιβεβαίωσε την ύπαρξη ενός «σπάνιου» κινδύνου άτυπης θρόμβωσης, η οποία σχετίζει με το εμβόλιο της AstraZeneca. Σημειώνεται ότι η επιβεβαίωση της ANSM έγινε μετά τη γνωστοποίηση νέων περιστατικών που καταγράφηκαν στη χώρα.

 

Η ANSM, υπογραμμίζοντας ότι τα οφέλη υπερτερούν των κινδύνων, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «εντοπίστηκαν 9 περιστατικά θρομβώσεων στις μεγάλες αρτηρίες, κυρίως στον εγκέφαλο, που μπορεί να σχετίζονται με χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων στο αίμα». Πρόκειται για 6 περισσότερα ανάλογα συμβάντα, σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα.

 

Μεταξύ των 9 περιστατικών, τα δύο ήταν θανατηφόρα και αναφέρθηκαν στο χρονικό διάστημα από τις 12 έως τις 18 Μαρτίου. Σε αυτά περιλαμβάνεται και ένας φοιτητής από τη Ναντ, που πέθανε στις 18 Μαρτίου, λίγες μέρες μετά τον εμβολιασμό του, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ANSM, στην οποία τονίζεται ότι συνεχίζεται η κλινική έρευνα ως μέρος δικαστικής έρευνας.