«Ας μην ξεχνάμε σε αυτή την Αίθουσα ποιοι ίδρυσαν με τροπολογίες των Βουλευτών τους, παραμονή των εκλογών, δεκάδες θνησιγενή τμήματα ΑΕΙ ανά τη χώρα ως «καθρεφτάκια» και «χάντρες» για τις τοπικές κοινωνίες, και οι οποίοι έρχονται σήμερα και μας μιλούν για αποδυνάμωση του πανεπιστημίου και για καταστρατήγηση του Συντάγματος», τόνισε ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Μίλτος Χρυσομάλλης κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας περί μη κρατικών Πανεπιστημίων.
«Είναι εντυπωσιακό πόσο α λα καρτ επιλέγει η αντιπολίτευση να ερμηνεύει το Σύνταγμα της χώρας ανάλογα με το ιδεοληπτικό της συμφέρον. Αυτή τη φορά δεν μας είπατε για την ανάγκη το Σύνταγμα να εξελιχθεί, μόνο κραυγές περί αντισυνταγματικότητας, διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης και καταστροφής της κοινωνικής κινητικότητας! Ειδικά από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, που όπως λέγατε ήσασταν κάθε λέξη του Συντάγματος, όλα αυτά ακούγονται το λιγότερο προκλητικά!».
Όπως ανέφερε ο Μίλτος Χρυσομάλλης το νομοσχέδιο έρχεται να ρυθμίσει το πεδίο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, να θέσει όρια και κανόνες και να δώσει το δικαίωμα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, μέσω της ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, με αμιγώς μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, με αυστηρούς κανόνες και πάντα υπό την απόλυτη εποπτεία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.
«Αναρωτιέμαι, τα 32.000 παιδιά που φοιτούν στα κολλέγια της χώρας και τα 40.000 παιδιά που επιλέγουν σπουδές στο εξωτερικό, δεν πρέπει να έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση σε ποιοτική ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα, χωρίς να χρειάζεται να ξενιτευτούν; Προτιμούμε ως νομοθετική εξουσία, ως χώρα, να διατηρήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση και να αποστρέψουμε την προσοχή μας από τα 72.000 αυτά παιδιά και τις οικογένειές τους; Με ποια δικαιολογία, αλήθεια;».
«Άκουσα από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ότι με τη νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταστρέφεται και η κοινωνική κινητικότητα. Προφανώς τελείτε σε πλήρη σύγχυση! Διότι η κοινωνική κινητικότητα δεν ιδρύεται στη βάση της ύπαρξης κρατικών ή μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά ουσιαστικά στην πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση. Θα σας θυμίσω ότι ο Γάλλος φιλόσοφος Πιερ Μπουρντιέ, που μάλιστα τοποθετούσε τον εαυτό του στην αριστερά της Αριστεράς, έλεγε χαρακτηριστικά πως η αριστεία είναι η δυνατότητα που παρέχεται σε αυτόν που δεν έχει τα ταξικά σημάδια της ευγενούς καταγωγής, σε αυτόν δηλαδή που είναι γόνος αγροτικής ή μικροαστικής οικογένειας, για να κατορθώσει να επιτύχει τη θετική διάκριση, να νικήσει την ταξική του καταγωγή και να ανέλθει κοινωνικά. Και εσείς αυτή την αριστεία την χλευάζετε!».
Για την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου, όχι με λόγια, αλλά με πράξεις ουσίας, είναι προτεραιότητα. Για τη ΝΔ το πανεπιστήμιο δεν είναι εργαλείο μικροπολιτικής ιδεοληψίας, είναι πραγματικό μέσο κοινωνικής κινητικότητας, αλλά και ενίσχυσης του μέλλοντος της χώρας. Γι’ αυτό και η κρατική επιχορήγηση έχει φθάσει τα 133 εκατομμύρια, από 90 της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και παράλληλα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης έχει εκπονηθεί οργανωμένο σχέδιο ύψους 1,5 δις για την υλικοτεχνική υποδομή των δημοσίων πανεπιστημίων μας και την κατασκευή περισσότερων εστιών για τους φοιτητές της περιφέρειας. Με το ίδιο νομοσχέδιο ενισχύεται το εθνικά κρίσιμο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και παράλληλα το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, με τρόπο που οι πρυτάνεις τους χαρακτήρισαν ιστορικό.
«Ο ελληνικός λαός περιμένει από εμάς να τολμήσουμε και αυτό του οφείλουμε. Περιμένει να νομοθετήσουμε για τα αυτονόητα κι όχι να συντηρούμε τον παραλογισμό, γιατί είναι παραλογισμός να υπάρχουν κρατικά και μη κρατικά νηπιαγωγεία, κρατικά και μη κρατικά δημοτικά, κρατικά και μη κρατικά γυμνάσια, κρατικά και μη κρατικά λύκεια και να μην υπάρχουν κρατικά και μη κρατικά πανεπιστήμια. Αυτόν τον παραλογισμό σταματάμε σήμερα!», κατέληξε ο Μίλτος Χρυσομάλλης.
προηγούμενη ανάρτηση