Κορίνθου

ΝΕΑ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ MOTOR OIL.

Με fast track διαδικασίες η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου με τις ψήφους της πρώην και νυν Περιφερειακής Αρχής ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την εγκατάσταση μονάδας μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου της MOTOR OIL στη Κορινθία.

Ακολουθεί η τοποθέτηση παρέμβαση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Γιάννη Κελλάρη.

Πρόκειται για μία ακόμη «εμβληματική» επένδυση από θυγατρική εταιρεία του ομίλου motor-oil, που αφορά την κατασκευή ενός νέου πλωτού τερματικού σταθμού παραλαβής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου – LNG, νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου της στους Αγ. Θεοδώρους, με χωρητικότητα αποθήκευσης ως 210.000 κ.μ.

Σε μια περιοχή άκρως επιβαρυμένη εξαιτίας της παρουσίας πολλών βιομηχανικών μονάδων μεγάλης επικινδυνότητας, χωρίς ακόμα να υπάρχουν ολοκληρωμένα σχέδια αντιμετώπισης ατυχημάτων μεγάλης έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ), έρχεται να προστεθεί μια ακόμη μονάδα και μάλιστα με πολύ υψηλή επικινδυνότητα, γεγονός που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη ανησυχία στους κατοίκους της περιοχής, σχετικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια τους, το περιβάλλον, την τοπική οικονομία.

Πλήθος σοβαρών ατυχημάτων.

Και αυτό παρόλο που ήδη υπάρχει μεγάλη πείρα από σοβαρά και θανατηφόρα ατυχήματα που έχουν συμβεί σε παγκόσμιο επίπεδο σε παρόμοιες εγκαταστάσεις και μάλιστα σε χώρες που υποτίθεται είναι σε εφαρμογή σχετικοί κανονισμοί ασφαλείας!

Να αναφέρουμε χαρακτηριστικά το σοβαρό ατύχημα το 2022 με πυρκαγιά και έκρηξη σε μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις LNG στις ΗΠΑ, στο Τέξας, που προκάλεσε σοβαρές ζημιές και έθεσε εκτός τις εγκαταστάσεις.

Αντίστοιχο ατύχημα είχε γίνει το 2020 στη Νορβηγία, που είχε θέσει εκτός τη λειτουργία της εγκατάστασης LNG για περισσότερους από 20 μήνες.

Το 2004 στην Αλγερία, σε έκρηξη στις εγκαταστάσεις LNG, πέθαναν 27 άτομα και 74 τραυματίστηκαν, ενώ τεράστιες ήταν οι υλικές ζημιές.

Σοβαροί είναι και οι κίνδυνοι από ενδεχόμενο ατύχημα στους αγωγούς που μεταφέρουν αέριο από τις σταθερές ή πλωτές εγκαταστάσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 2004 στο Βέλγιο, μετά από έκρηξη αγωγού που μετέφερε φυσικό αέριο από τερματικό σταθμό LNG, πέθαναν 24 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά άλλα 132, ενώ πολύ σοβαρές ήταν οι ζημιές σε υποδομές στη γύρω περιοχή.

Πολύ σοβαρές είναι επίσης οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την τοπική οικονομία από μια τέτοιου είδους εγκατάσταση. Για παράδειγμα μεγάλες θα είναι οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον και στην αλιεία, λόγω της επίδρασης των σχετικών δραστηριοτήτων στους υδρόβιους οργανισμούς και στην ιχθυοπανίδα, σε ένα ήδη επιβαρυμένο Σαρωνικό κόλπο.

Η άντληση μεγάλων ποσοτήτων θαλασσινού νερού, η απόρριψη στη θάλασσα τεράστιων ποσοτήτων νερού με διαφορετική θερμοκρασία, η χρήση τοξικών ουσιών, τα ηχητικά ρεύματα κατά την κατασκευή εγκαταστάσεων, η αύξηση συνολικά της δραστηριότητας, είναι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά το θαλάσσιο περιβάλλον. Το μεθάνιο αναφέρεται ως πολύ ισχυρότερος κλιματικός ρύπος από το διοξείδιο του άνθρακα και συμβάλλει επίσης στον σχηματισμό όζοντος, που ως γνωστόν προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας.

Συνένοχοι Ν.Δ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ.

Τι απαντάτε εσείς εδώ, νυν και πρώην, οι δυνάμεις της Ν.Δ. του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ, που σκοτώνεστε κάθε φορά για τα επιμέρους αλλά έχετε πλήρη σύμπνοια όσο αφορά τα κύρια, τα σοβαρά, όπως π.χ. τις εμβληματικές αυτές επενδύσεις που είσαστε μόνιμοι υποστηρικτές; Η συνηθισμένη απάντηση σας είναι ότι υπάρχουν και θα εφαρμοστούν κανονισμοί ασφαλείας. Από την ίδια μας την πείρα όμως, γνωρίζουμε καλά τι συμβαίνει στην πράξη σε σχέση με την εφαρμογή κανονισμών. Ο κάθε ιδιοκτήτης εγκατάστασης ή άλλης δραστηριότητας δρα με κριτήριο την επίδραση που θα έχουν τα όποια μέτρα προστασίας στο ποσοστό κέρδους του, και όχι με κριτήριο την εγγενή ασφάλεια, δηλαδή την αποφυγή των κινδύνων και την πρόληψη στην πηγή τους.

Γι’ αυτό άλλωστε και γενικότερα προτάσσονται οι πλωτές μονάδες αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG, σε σχέση με τις σταθερές εγκαταστάσεις. Γιατί έχουν μικρότερο κόστος και μπορούν να εγκατασταθούν γρηγορότερα, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους ομίλους και όλους τους υπόλοιπους παράγοντες που έχουν συμφέρον από την προώθηση των σχετικών σχεδίων. Δεν σχεδιάζονται και δεν επιλέγονται οι συγκεκριμένες μονάδες με κριτήριο την ασφάλεια εργαζομένων και κατοίκων, την προστασία του περιβάλλοντος, την ενεργειακή ασφάλεια μακροπρόθεσμα.

Το ερώτημα που μπαίνει είναι ποιον ωφελούν αυτά τα σχέδια;

Ποιοι κερδίζουν;

Το έργο αυτό εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό που έχει στόχο η συγκεκριμένη περιοχή να γίνει η «νότια ενεργειακή πύλη» της χώρας, με συμβολή στην ενεργειακή κάλυψη των Βαλκανίων και από εκεί και πέρα της Ευρώπης, καθιστώντας την μοτορ –οϊλ ως βασικό κρίκο μιας ευρύτερης αλυσίδας, του λεγόμενου Κάθετου Ενεργειακού Διαδρόμου, με στόχο τη μείωση των εισαγωγών ρωσικού καυσίμου, προσφέροντας «εναλλακτικές» διαδρομές. Διαδρομές που υποστηρίζονται από τις ΗΠΑ, γιατί εξυπηρετούν τους γεωπολιτικούς σχεδιασμούς και τα συμφέροντα των αμερικανικών μονοπωλίων, απέναντι σ’ αυτά της Ρωσίας και της Κίνας, διαφοροποιώντας τις πηγές ενέργειας σε όλη τη Ν/Α Ευρώπη.

Πρόκειται για επιλογές της ελληνικής άρχουσας τάξης για να αναβαθμίσει τη θέση της στην περιοχή, εμπλέκοντας τη χώρα όλο και βαθύτερα στην αντιπαράθεση ιμπεριαλιστικών κέντρων, επιλέγοντας τον ρόλο του σημαιοφόρου στα επικίνδυνα πολεμικά και οικονομικά σχέδια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Εντάσσονται στην προσπάθεια απεξάρτησης της χώρας και της ΕΕ από το ρωσικό φυσικό αέριο, προωθώντας το αμερικανικό LNG.

Επομένως αυτοί που θα ωφεληθούν από την επένδυση είναι οι λίγοι, είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που ελέγχει ήδη το 22% της παγκόσμιας χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς LNG και θα δει τα κέρδη του να εκτοξεύονται ακόμα περισσότερο!

Αντίθετα, αυτοί που χάνουν από αυτές τις επιλογές είμαστε εμείς, οι πολλοί. Όχι μόνο λόγω των κινδύνων από ατυχήματα και ρύπανση του περιβάλλοντος. Όχι μόνο λόγω της υποβάθμισης της περιοχής και των επιπτώσεων στην τοπική οικονομία. Αλλά γιατί αντικειμενικά αυξάνονται οι κίνδυνοι να γίνει και αυτή η περιοχή στόχος στρατιωτικής επίθεσης σε περίπτωση επέκτασης του ιμπεριαλιστικού πολέμου μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας!

Γι αυτό και καλούμε τον λαό, που θα συνεχίσει να ματώνει, πληρώνοντας πανάκριβα την ενέργεια (φυσικό αέριο, ρεύμα και καύσιμα) και να βυθίζεται σε μεγαλύτερη ενεργειακή φτώχεια, να ξεσηκωθεί ενάντια σε αυτά τα επικίνδυνα σχέδια, αξιώνοντας το σταμάτημα της εγκατάστασης του σταθμού υγροποιημένου αερίου,  όπως γίνεται αντίστοιχα στον Βόλο και στις υπόλοιπες περιοχές που προχωρούν αντίστοιχοι σχεδιασμοί.

Γιατί μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, βαδίζοντας στον δρόμο της ανατροπής!

Είμαστε αρνητικοί, καταψηφίζουμε..

Σχετικές αναρτήσεις

Παρουσίαση του έργου SodaSense του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην 22η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών και Πόλεων στις Βρυξέλλες

admin2020

ΣΧΟΛΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΒΟΥΝΟΥ – ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΤΟΥ ΕΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

admin2020

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Δ. Πτωχού στο Ξυλόκαστρο με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies