Άρθρο του Βασίλη Τζαμουράνη
Πολιτικού Μηχανικού
Υποψήφιου Δημάρχου Καλαμάτας
με τον συνδυασμό «Καλαμάτα_Μετά»
Το Αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» είναι ο μοναδικός αερολιμένας που υπάρχει στη διοικητική Περιφέρεια και ο Νο1 στη γεωγραφική περιφέρεια της Πελοποννήσου. Παρ’ όλα αυτά, στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας εξυπηρετεί μόλις 100 πτήσεις την εβδομάδα (διεθνείς και εγχώριες).
Αυτή η εξαιρετικά φτωχή απόδοση επιδέχεται τεράστια βελτίωση! Αρκεί μια ματιά στα αεροδρόμια των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών της Κρήτης και του Ιονίου:
Το Αεροδρόμιο του Ηρακλείου (το μεγαλύτερο αντίστοιχα στην Περιφέρεια Κρήτης) έχει αυτή την περίοδο 1.924 πτήσεις την εβδομάδα.
Και το αεροδρόμιο της Κέρκυρας έχει στο peak της σεζόν 1.154 πτήσεις την εβδομάδα.
Εν τω μεταξύ κατά το α’ πεντάμηνο, για το οποίο έχουμε πλήρη στοιχεία από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), οι αφίξεις διεθνών πτήσεων σημείωσαν πανελλαδικά αύξηση 29,3% ενώ στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας μειώθηκαν κατά 12,5%. Χάθηκε δηλαδή και η φετινή ανοιξιάτικη σεζόν – κάτι που αποδεικνύει πως όσα λέγονται από τη δημοτική αρχή Βασιλόπουλου για «επέκταση της τουριστικής σεζόν» είναι μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα.
Εμείς, ως συνδυασμός ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ, αρνούμαστε να συμβιβαστούμε με τη γνωστή και βολική ηττοπάθεια που λέει «τι να κάνουμε, έτσι έχουν τα πράγματα»… «η Κρήτη και το Ιόνιο έχουν παράδοση στον τουρισμό»… «εμείς δεν μπορούμε να συναγωνιστούμε αυτούς τους προορισμούς» κ.λπ.
Γι’ αυτό τονίζουμε και από την πλευρά μας την ανάγκη να αξιοποιηθεί το Αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας. Να καταστεί διεθνής πύλη εισόδου για ολόκληρη την Πελοπόννησο. Να αποσπάσει αυτόν το ρόλο και το μερίδιο από το ακριβότερο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» της Αθήνας. Όπως επιτάσσει η κοινή λογική.
Εκτός λοιπόν από τον εκσυγχρονισμό του αεροσταθμού (τον οποίο θα υλοποιήσει ο παραχωρησιούχος που θα αναδειχθεί από την τρέχουσα διαγωνιστική διαδικασία), εμείς ως δημοτική αρχή θα υπηρετήσουμε μεθοδικά τους παρακάτω στόχους:
1) Αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών. Αυτό θα επιτρέψει στις αεροπορικές εταιρείες να δημιουργήσουν Βάσεις στην Καλαμάτα, διευκολύνοντας την προσέλκυση νέων πτήσεων χάρη στις οικονομίες κλίμακας.
2) Επέκταση του διαδρόμου, εκσυγχρονισμός ραντάρ κ.λπ. (ώστε να προσγειώνονται και αεροσκάφη ευρείας ατράκτου από Αμερική και Ασία). Αυτό θα επιτρέψει την απευθείας σύνδεση με ΗΠΑ-Καναδά, όπου διαμένουν χιλιάδες ομογενείς Πελοποννήσιοι που σήμερα έρχονται στον τόπο τους μέσω Αθήνας.
3) Προσέλκυση περισσότερων διεθνών πτήσεων, με προσφορά και των αναγκαίων οικονομικών πόρων που απαιτεί η διεθνής αγορά για την καταξίωση των τουριστικών προορισμών (διαφημιστικές καταχωρήσεις στα περιοδικά των εταιρειών, συναντήσεις με τους επικεφαλής ομίλων κ.ά.).
4) Ανάληψη πρωτοβουλίας από τον Δήμο Καλαμάτας, για τον συντονισμό των μεσσηνιακών δήμων και κοινωνικών εταίρων, στις διαπραγματεύσεις για τη διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου από την πίτα των διεθνών πτήσεων.
5) Ειδική στόχευση στην προσέλκυση διεθνών πτήσεων την άνοιξη, το φθινόπωρο και το χειμώνα, αξιοποιώντας το ήπιο κλίμα της περιοχής μας. Για μια πραγματική επέκταση της τουριστικής σεζόν, με αύξηση της ετήσιας πληρότητας, αύξηση των τουριστικών εσόδων, αλλά και διάχυσή τους σε ευρύτερες ομάδες του πληθυσμού.
6) Τακτική ενημέρωση των δημοτών για τις εξελίξεις και τις προγραμματισμένες ενέργειες της δημοτικής αρχής.