Η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιεί με συστηματικότητα πληθώρα έργων και μεταρρυθμίσεων που αλλάζουν καθημερινά το πρόσωπο ολόκληρης της χώρας. Στη Μεσσηνία και την ευρύτερη περιοχή μας, πολλά μικρά και μεγάλα έργα παίρνουν τον δρόμο της υλοποίησης, υποσχόμενα να αναβαθμίσουν τις προοπτικές του νομού.
Με αφορμή την απόφαση δημοπράτησης της οδικής παράκαμψης της Γιάλοβας, ας δούμε πού βρίσκονται τα σημαντικότερα από αυτά:
1. Οδική παράκαμψη Γιάλοβας
Μετά την εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων ύψους περίπου 40,5 εκ. ευρώ, ξεκινά εντός του Νοεμβρίου η δημοπράτηση του έργου. Πρόκειται για αναβάθμιση τμήματος περίπου 7,7 χιλιομέτρων του οδικού άξονα “Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Πύλος”, εκ των οποίων τα 3,5 χλμ. αφορούν σε βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης και τα υπόλοιπα 4,2 χλμ. είναι νέα, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής της Τριφυλίας και της Πυλίας.
2. Οδικός Άξονας “Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη”
Στις 2 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών της σύμβασης από τον οριστικό ανάδοχο του έργου, η οποία προβλέπει 4 χρόνια περίοδο κατασκευής και 26 χρόνια περίοδο συντήρησης. Η σύμβαση πρέπει στη συνέχεια να αποσταλεί προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αμέσως μετά προγραμματίζονται οι τελικές υπογραφές και η εκκίνηση της κατασκευής αυτού του τόσο σημαντικού οδικού έργου συνολικού προϋπολογισμού 312 εκ. ευρώ.
3. Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”
Η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση του αεροδρομίου έχει ήδη ξεκινήσει και περιλαμβάνει τη βελτίωση των υποδομών, των χώρων και του εξοπλισμού του αεροδρομίου, με κύριο στόχο την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών. Στις 4 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία υποβολής φακέλου εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την αξιολόγηση των προτάσεων να ακολουθεί αμέσως μετά, έτσι ώστε ο διαγωνισμός να προχωρήσει στη Β’ φάση υποβολής των τελικών προσφορών.
4. Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων
Στις 21 Οκτωβρίου εγκαινιάζονται οι νέες υποδομές του Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων στις εγκαταστάσεις της 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα, έτσι ώστε σταδιακά το Κέντρο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία, συμπληρώνοντας αποτελεσματικά την ενδυνάμωση των Ενόπλων Δυνάμεων. Η συμφωνία με την ισραηλινή Elbit περιλαμβάνει περίοδο 2 ετών για την προμήθεια του εξοπλισμού και την ολοκλήρωση των έργων και 20 χρόνια για τη συντήρηση και υποστήριξη των πτητικών μέσων.
5. Δίκτυα Φιλιατρινού Φράγματος
Ολοκληρώθηκε πλέον η διαδικασία κτηματογράφησης των αρδευτικών δικτύων του Φιλιατρινού Φράγματος και με προϋπολογισμό ύψους 45,9 εκ. ευρώ, η σχετική δημοπράτηση προγραμματίζεται μέχρι το τέλος του 2022. Το ολοκληρωμένο έργο πρόκειται να καλύψει πάνω από 3.500 ωφελούμενους αγρότες και 40.000 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης.
6. Μηναγιώτικο Φράγμα
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα νέα αρδευτικά έργα που ενισχύει περαιτέρω την περιοχή της Πυλίας, καλύπτοντας με τη σειρά του 35.000 αρδευόμενα στρέμματα και πάνω από 3.500 αγρότες. Η Α’ φάση του διαγωνισμού αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, κατά την οποία οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα κληθούν να καταθέσουν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Πρόκειται για το δεύτερο έργο ΣΔΙΤ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για το οποίο ξεκινά διαγωνισμός συνολικού προϋπολογισμού 142 εκ. ευρώ.
7. Οδικός Άξονας “Πύργος – Τσακώνα – Καλό Νερό “
Το έργο έχει ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού η οποία σε εφαρμογή όσων συμφωνήθηκαν στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό στις 4 Ιουλίου, ανέλαβε στις 7 Σεπτεμβρίου την εκπόνηση μελετών προκειμένου να βρεθεί εναλλακτική λύση για το τμήμα στο ύψος του Καϊάφα. Με βάση τα αποτελέσματα των μελετών και τα κόστη που θα υπολογιστούν, οι σχετικές αποφάσεις πρόκειται να ληφθούν αμέσως μετά, έτσι ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος απόρριψης του έργου κατά την έγκρισή του από την ΕΕ.
8. Αντιπλημμυρικά έργα Καλαμάτας
Ένα ώριμο μελετητικά έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 100 εκ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να λυθεί οριστικά, γρήγορα και αποτελεσματικά το ζήτημα της αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης.
Από την πρώτη στιγμή έχω τοποθετηθεί δημόσια υπέρ της πρότασης του υπουργείου Υποδομών με βάση τη μελέτη του “Μορέα”, ως την πιο ρεαλιστική, ουσιαστική και άμεσα υλοποιήσιμη επιλογή για την αντιπλημμυρική προστασία της Καλαμάτας. Οι παρατηρήσεις επί της μελέτης που τέθηκαν στο δημόσιο διάλογο το τελευταίο διάστημα είναι βέβαιο ότι αποτελούν ζητήματα που οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών θα πρέπει διεξοδικά να εξετάσουν. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να τεθεί σε κίνδυνο η υλοποίηση του απολύτως απαραίτητου αυτού έργου, κάτι που θα άφηνε αχρείαστα έκθετη την πόλη σε κινδύνους και καταστροφές.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου επί της μελέτης, έτσι ώστε το υπουργείο Υποδομών να λάβει τις οριστικές αποφάσεις για την υλοποίηση του έργου.
Παρά τις αντιξοότητες και τις προκλήσεις από το διεθνές περιβάλλον, είναι φανερό ότι το έργο της κυβέρνησης μπορεί πλέον να γίνει αντιληπτό από όλους. Σχέδια που έμεναν καθηλωμένα για χρόνια, παίρνουν ένα-ένα τον δρόμο της υλοποίησης, θέτοντας με αυτόν τον τρόπο τις βάσεις για ένα σύγχρονο κράτος και μια ισχυρή και αυτοδύναμη Ελλάδα.