Στυτική δυσλειτουργία: Όχι πια…

Τα τελευταία χρόνια, οι διαφημίσεις που προωθούν θεραπείες για τη στυτική δυσλειτουργία είναι όλο και περισσότερες.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό για τους άνδρες να γνωρίζουν ότι μπορούν να καταπραΰνουν ή ακόμη και να αντιστρέψουν τα συμπτώματα της στυτικής δυσλειτουργίας κάνοντας μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής τους, όπως η απώλεια του πλεονάζοντος βάρους και η διακοπή του καπνίσματος, στοιχεία που πιθανότατα θα βελτιώσουν και τη γενικότερη υγεία τους και θα μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη, καρδιαγγειακής νόσου και μεταβολικού συνδρόμου.

Η Ειδική Έκθεση Υγείας της Μασαχουσέτης με θέμα τη στυτική δυσλειτουργία προσφέρει μια αναλυτική ανασκόπηση αυτών των θεραπειών, καθώς και των αιτιών της στυτικής δυσλειτουργίας και του τρόπου με τον οποίο αυτή μπορεί να αποτελεί ένα προειδοποιητικό σημάδι για άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας.

Η στυτική δυσλειτουργία μπορεί να εμφανιστεί για πολλούς λόγους. Μερικές φορές μπορεί να οφείλεται σε κάτι τόσο απλό όσο η παρενέργεια ενός συγκεκριμένου φαρμάκου, αλλά για περίπου το 75% των περιπτώσεων, η αιτία είναι πιο περίπλοκη. Η στυτική δυσλειτουργία μπορεί να οφείλεται σε κάποια αγγειακή νόσο, σε νευρολογική ασθένεια, σε διαβήτη ή σε θεραπείες ή χειρουργικές επεμβάσεις που σχετίζονται με το προστάτη.

Οι παρακάτω συμβουλές μπορούν να βοηθήσουν έναν άνδρα να ξεπεράσει τη στυτική δυσλειτουργία και να αποκτήσει καλύτερη υγεία και καλύτερη σeξουαλική ζωή. Καλό είναι πάντως εάν το πρόβλημα επιμένει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό.

Ξεκινήστε το περπάτημα. Σύμφωνα με μία μελέτη του Χάρβαρντ, μόλις 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα συνδέθηκε με μείωση κατά 41% του κινδύνου στυτικής δυσλειτουργίας. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση μέτριας έντασης μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της σeξουαλικής απόδοσης σε παχύσαρκους μεσήλικες άνδρες με στυτική δυσλειτουργία.

Τρώτε σωστά

Στη Μελέτη για τη Γήρανση των Ανδρών, μια διατροφή πλούσια σε φυσικές τροφές όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα ψάρια, με λιγότερο κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας και επεξεργασμένους καρπούς, μείωσε την πιθανότητα εμφάνισης στυτικής δυσλειτουργίας.

Δώστε προσοχή στην αγγειακή σας υγεία

Η υψηλή αρτηριακή πίεση, το υψηλό σάκχαρο στο αίμα, η υψηλή χοληστερόλη και τα υψηλά τριγλυκερίδια μπορούν να βλάψουν τις αρτηρίες της καρδιάς (προκαλώντας καρδιακή προσβολή), του εγκεφάλου (προκαλώντας εγκεφαλικό επεισόδιο) και αυτές που οδηγούν στο πέος (προκαλώντας στυτική δυσλειτουργία), στα οποία επίσης συμβάλλει και η αυξημένη περίμετρος μέσης. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να μάθετε αν το αγγειακό σας σύστημα – και άρα η καρδιά, ο εγκέφαλος και το πέος σας – είναι σε καλή κατάσταση ή χρειάζεται να ακολουθήσετε αλλαγές στον τρόπο ζωής και, εάν είναι απαραίτητο, κάποια φαρμακευτική αγωγή.

Αδυνατίστε και παραμείνετε αδύνατοι

Η μείωση της περιμέτρου μέσης είναι μια καλή τακτική, καθώς ένας άνδρας με περίμετρο μέσης 106 εκατοστά είναι 50% πιο πιθανό να έχει στυτική δυσλειτουργία από έναν με περίμετρο μέσης 81 εκατοστά. Η απώλεια βάρους μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της στυτικής δυσλειτουργίας, επομένως ένα υγιές βάρος είναι μια καλή στρατηγική για την αποφυγή ή τη θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας. Γενικότερα, η παχυσαρκία αυξάνει τους κινδύνους αγγειακών παθήσεων και διαβήτη, δύο σημαντικές αιτίες στυτικής δυσλειτουργίας, ενώ και το υπερβολικό λίπος παρεμβαίνει σε αρκετές ορμόνες που μπορεί να είναι επίσης μέρος του προβλήματος.

Προπονήστε ένα συγκεκριμένο μυ

Ένα ισχυρό πυελικό έδαφος ενισχύει την ακαμψία κατά τη διάρκεια των στύσεων και βοηθάει στην απομάκρυνση του αίματος από το πέος πιέζοντας μια φλέβα-κλειδί. Σε μια βρετανική δοκιμή, οι ασκήσεις Kegel (που ενισχύουν αυτούς τους μύες) δύο φορές την ημέρα για τρεις μήνες σε συνδυασμό με βιοανάδραση και συμβουλές σχετικά με τις αλλαγές στον τρόπο ζωής – διακοπή του καπνίσματος, απώλεια βάρους, περιορισμός του αλκοόλ – δούλεψαν πολύ καλύτερα από τις μεμονωμένες συμβουλές για αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Οι ασκήσεις για ενδυνάμωση των μυών του πυελικού εδάφους, ευρύτερα γνωστές ως ασκήσεις Kegel, οι οποίες δυναμώνουν τους μύες στην περιοχή της λεκάνης, οι οποίοι υποστηρίζουν μεταξύ άλλων την ουροδόχο κύστη, το λεπτό έντερο και το ορθό. Οι ασκήσεις αυτές δεν χρειάζονται ειδικό εξοπλισμό και μπορείτε να τις κάνετε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Για να βρείτε ποιοι είναι οι μύες που θέλετε να γυμνάσετε, προσπαθήστε να διακόψετε την ενούρηση ενώ βρίσκεστε στην τουαλέτα. Αυτοί είναι οι μύες του πυελικού εδάφους.

Για να κάνετε τις ασκήσεις Kegel, η ουροδόχος κύστη θα πρέπει να είναι εντελώς άδεια. Ξαπλώστε ανάσκελα και σφίξτε τους μύες για 5 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια χαλαρώνετε τους μύες της λεκάνης για 5 δευτερόλεπτα.

Κάντε 10 επαναλήψεις σύσφιξης και χαλάρωσης. Μέρα με τη μέρα, προσπαθήστε να αυξήσετε τη διάρκεια κάθε κύκλου, συσφίγγοντας και χαλαρώνοντας τους μύες για 10 δευτερόλεπτα εναλλάξ.

Για καλύτερα αποτελέσματα, προσπαθήστε να συσφίγγετε μόνο αυτούς τους μύες, χωρίς συσπάσεις των μυών στην κοιλιά, τους μηρούς ή τους γλουτούς. Αποφύγετε επίσης να κρατάτε την αναπνοή σας.

Βάλτε τις ασκήσεις Kegel στο καθημερινό σας πρόγραμμα, κάνοντας τρία σετ των 10 επαναλήψεων την ημέρα. Δεν είναι απαραίτητο να ξαπλώσετε για να γυμνάσετε τους μύες του πυελικού εδάφους. Μπορείτε να κάνετε τις ασκήσεις όπου κι αν βρίσκεστε, για παράδειγμα όταν κάθεστε στον καναπέ ή μπροστά στον υπολογιστή.