ΑργολίδοςΑρκαδίαςΑχαΐαςΕιδησούλεςΗλείαςΚοινωνικάΚορίνθουΛακωνίαςΜεσσηνίαςΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

ΚΟΡΙΝΘΙΑ: Τι ακριβώς συμβαίνει με το ΤΕΒΑ Κορινθίας;

Αφορμή για την έρευνα που διενεργήσαμε, ήταν η ανακοίνωση της περιφέρειας Πελοποννήσου ότι στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας θα διανεμηθούν μέσω του ΤΕΒΑ τρόφιμα σε περίπου 18.000 των νομών Λακωνίας, Μεσσηνίας και Αργολίδας.

Με την ίδια ανακοίνωση, γνωστοποιήθηκε-τονίστηκε ότι Κορινθία και Αρκαδία διαχειρίζονται οι ίδιες το πρόγραμμα, χωρίς ανάμιξη της Περιφέρειας.

Στην Αρκαδία, η κοινωνική σύμπραξη με επικεφαλής τον δήμο Τρίπολης προχώρησε ήδη στην ανακοίνωση της διανομής τροφίμων. Παράλληλα και κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα, υπήρξαν δράσεις στα πλαίσια του ΤΕΒΑ με σχετική ομαλότητα.

Στην Κορινθία όμως, όπου επικεφαλής της κοινωνικής σύμπραξης είναι ο δήμος Κορινθίων, για πάνω από ένα χρόνο έχουν να μοιραστούν τρόφιμα σε όλους τους δικαιούχους του ΤΕΒΑ στην Κορινθία πού σύμφωνα με πληροφορίες (καθώς η σχετική υπηρεσία του δήμου Κορινθίων δεν χορηγεί στοιχεία), ξεπερνούν τα 1.500 άτομα.

Προχωρώντας την έρευνα μας, διαπιστώσαμε ότι το ΤΕΒΑ, δηλαδή το ταμείο Ευρωπαϊκής βοήθειας προς τους απόρους , υποστηρίζει εθνικά συστήματα μέσω των οποίων διανέμονται στους άπορους τρόφιμα και βασική υλική συνδρομή, παράλληλα όμως στηρίζει δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κοινωνική ενσωμάτωση των απόρων με έμφαση στην αμοιβαία μάθηση, τη δικτύωση και τη διάδοση καλών πρακτικών στον τομέα αυτό.

Καταληκτική ημερομηνία υλοποίησης του προγράμματος είναι η 31η Δεκεμβρίου 2010 20, δηλαδή ένα διάστημα περίπου οκτώ μηνών ακόμα.

Το διάστημα αυτό, είναι σαφώς μικρό και σε όσους έχουν ασχοληθεί με το ΤΕΒΑ, φαίνεται ότι δεν θα επαρκέσει για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Με άλλα λόγια, είναι πιθανό να κληθεί ο δήμος Κορινθίων, ως επικεφαλής της κοινωνικής σύμπραξης, να επιστρέψει ποσά ή στην καλύτερη περίπτωση να μην μπορεί να αξιοποιήσει το πρόγραμμα αυτό.

Το ΤΕΒΑ εκτελείται με την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής αλληλεγγύης και ειδικότερα -με την παρ. 3 του άρθρου 45 του Ν.4314/2014 (ΦΕΚ 265 Α΄)-, τα καθήκοντα της Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ ΕΒΥΣ), βάσει του άρθρου 32 του Κανονισμού ΕΕ 223/2014 για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους , ανατέθηκαν στο Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) και η λειτουργία του ξεκίνησε στις αρχές του 2015.

Είναι γεγονός ότι η λειτουργία του ΤΕΒΑ σε επίπεδο κεντρικής αρχής δεν είναι ικανοποιητικό, όπως προκύπτει από την ανάγνωση της σχετικής ιστοσελίδας http://teba.eiead.gr/, όμως, η περίπτωση του ΤΕΒΑ Κορινθίας έχει τις χαμηλότερες επιδόσεις και η γενική της εικόνα πόρρω απέχει από την εικόνα των υπολοίπων κοινωνικών συμπράξεων.

Πιο συγκεκριμένα, στις 22 Ιανουαρίου 2020, φέτος δηλαδή, έγινε η τρίτη συνάντηση Εθνικού δικτύου φορέων ΤΕΒΑ στην Αθήνα, με αντικείμενο την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των συνοδευτικών δράσεων από τις κοινωνικές συμπράξεις (http://teba.eiead.gr/%ce%b4%cf%81%ce%ac%cf%83%ce%b7/%ce%b5%ce%ba%ce%b4%ce%b7%ce%bb%cf%8e%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/).

Αποτελέσματα παρουσίασαν 7 κοινωνικές συμπράξεις, ανάμεσά τους και η Κορινθία, δηλαδή ο δήμος Κορινθίων, πού είναι ο επικεφαλής δήμος, όπως είπαμε.

Από τις παρουσιάσεις αυτές, ο δήμος Κορινθίων είχε όχι μόνο την πιο φτωχή παρουσίαση (με τίτλο “συνοδευτικά μέτρα 2015-2016”), αλλά και την μόνη παρουσίαση από την οποία απουσίαζε και η παραμικρή φωτογραφία των δράσεων που ισχυρίστηκε ότι υλοποίησε, σε αντίθεση με το σύνολο των άλλων κοινωνικών συμπράξεων (http://teba.eiead.gr/wp-content/uploads/2020/01/%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%97-%CE%9A%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%9D%CE%98%CE%9F%CE%A3.pdf).

Ακόμα, στην παρουσίαση απουσίαζε η εμπεριστατωμένη αναφορά στον αριθμό των ωφελούμενων (πλην 1-2 περιπτώσεων), ενώ οι άλλες συμπράξεις παρουσίασαν πολύ συγκεκριμένα τον αριθμό των ωφελουμένων από τις συνοδευτικές δράσεις με συνοδεία πλούσιου φωτογραφικού υλικού (http://teba.eiead.gr/wp-content/uploads/2020/01/%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%97-%CE%9A%CE%91%CE%92%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%A3.pdf) ,(http://teba.eiead.gr/wp-content/uploads/2020/01/%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%97-%CE%91%CE%A7%CE%91%CE%99%CE%91.pdf), (http://teba.eiead.gr/wp-content/uploads/2020/01/%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%97-%CE%94%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%91.pdf).

Στο τέλος της παρουσίασης, ο δήμος Κορινθίων υποσχέθηκε ότι θα ενισχύσει την υλοποίηση των συνοδευτικών μέτρων με έμψυχωτες, εργοθεραπευτές κλπ, όχι όμως κατά το έτος 2020, αλλά κατά το έτος 2018-2019! Δηλαδή, το 2020 (όπως είπαμε η συνάντηση έγινε τον Ιανουάριο του 2020) οι υπεύθυνοι του ΤΕΒΑ στον Δήμο υπόσχονται ότι θα ενισχύσουν δράσεις κατά το περασμένο χρονικό διάστημα!

Και πάλι, οι υποσχόμενες δράσεις, δεν φαίνονται στον ορίζοντα και πάντως ουδείς από τον Δήμο και τους υπεύθυνους του ΤΕΒΑ μπορούν να δώσουν σαφή απάντηση στα εύλογα ερωτήματα…

Στο άλλο μεγάλο αντικείμενο , δηλαδή στη διανομή τροφίμων, οι επιδόσεις του δήμου Κορινθίων, ως και των λοιπών δήμων της Κορινθίας, είναι το διάστημα των τελευταίων 12-15 μηνών ανύπαρκτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι λίγο πριν χάσει τη δημαρχία ο Αλέξανδρος Πνευματικός, προσπάθησε να υλοποιήσει μία σύμβαση με συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία είχε δώσει τιμές, σύμφωνα με πολύ συγκεκριμένες καταγγελίες που έγιναν διάσημες στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο, που σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν ακόμα και τις τιμές των ίδιων προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Τελικά, η σύμβαση αυτή δεν υλοποιήθηκε, αλλά επίσης δεν έχει υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι και σήμερα καμία άλλη σύμβαση προμήθειας προϊόντων για τους δικαιούχους του ΤΕΒΑ από τον σημερινό δήμαρχο Βασίλη Νανόπουλο, ο οποίος, όπως φαίνεται, προσπαθεί να βρει σανίδα σωτηρίας στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα, έτσι ώστε να καταφέρει να καλύψει την αδράνεια του και την παντελή έλλειψη κινήσεων του στο πεδίο αυτό.

Όπως όμως καταγγέλλουν φορείς στο ν. Κορινθίας, πιθανά η κατάσταση να είναι χωρίς επιστροφή, διότι η αμέλεια τόσο της προηγούμενης, όσο και της παρούσης Δημοτικής Αρχής απαξίωσε πλήρως ένα εργαλείο, το οποίο θα μπορούσε να  χρησιμεύσει  για την σημαντική αλλαγή της καθημερινότητας των ταλαιπωρημένων  από την οικονομική κρίση πολιτών.

Το γεγονός όμως ότι ο δήμος Κορινθίων –με ευθύνη των εκάστοτε δημοτικών αρχόντων– αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά ανίκανος να υλοποιήσει ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα που μπορούσε να  αποτελέσει ένα βασικό εργαλείο τόσο για την ανακούφιση των ταλαιπωρημένων πολιτών, όσο και για την υποβοήθηση τους  για το μέλλον τους, δεν αποτελεί δικαιολογία για τους κοινωνικούς φορείς της περιοχής , οι οποίοι θα πρέπει να παρέμβουν  και να ζητήσουν την επίλυση του προβλήματος σε ορθή κατεύθυνση.

 

ΔΗΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΧΑΪΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΧΑΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

Σχετικές αναρτήσεις

Προκήρυξη διαγωνισμού στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ με το σύστημα των ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ.

admin2020

Εγκαίνια της TIKUN OLAM στην Κόρινθο

admin2020

Στην Κόρινθο το μεγαλύτερο εργοστάσιο φαρμακευτικής κάνναβης στην Ευρώπη

tiresias tiresias

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies