ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ Η νέα κατολίσθηση στη διώρυγα αποδεικνύει τις εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και Τοπικής Διοίκησης

Στη νέα σοβαρή κατολίσθηση που σημειώθηκε χθες, Τετάρτη 3 Φλεβάρη, στη Διώρυγα της Κορίνθου, όπου μεγάλοι χωμάτινοι όγκοι αποκολλήθηκαν από τα πρανή κάτω από τη γέφυρα του Βιολογικού και κατέληξαν στο κανάλι φράζοντας σχεδόν ολοκληρωτικά τη διέλευση, στέκεται σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Κορινθίας του ΚΚΕ.

 

Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι «οι αναφορές υπουργών και κυβερνητικών παραγόντων περί έργου παγκοσμίου ενδιαφέροντος και συμβόλου αναφοράς εθνικού επιπέδου ενισχύουν ακόμα περισσότερο τις εγκληματικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων, τοπικών και περιφερειακών αρχών για την ελλιπή συντήρηση της διώρυγας τα τελευταία χρόνια».

 

Μάλιστα, υπογραμμίζει πως η «Λαϊκή Συσπείρωση» Πελοποννήσου κατέθεσε επερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ενώ το ΚΚΕ έφερε το θέμα στη Βουλή με Ερώτηση που κατέθεσε απαιτώντας την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, καθώς και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου απαραίτητων έργων αποκατάστασης, συντήρησης και ασφαλούς λειτουργίας της διώρυγας, αλλά και την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς και τη διασφάλιση όλων των εργασιακών και μισθολογικών τους δικαιωμάτων για όλο το διάστημα που πιθανά θα απαιτηθεί να μείνει κλειστή.

Η Ερώτηση αναλυτικά:

«Το τελευταίο διάστημα έχουν συμβεί μια σειρά από σοβαρά περιστατικά στη διώρυγα της Κορίνθου που γεννούν τεράστια ερωτηματικά σε σχέση με την ασφαλή διέλευσή της, την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και όσον αφορά τον κίνδυνο πτώσης ανθρώπων.

Τον Απρίλιο του 2020 θρηνήσαμε ένα νέο παιδί που με τραγικό τρόπο έχασε τη ζωή του από πτώση του στη διώρυγα, λόγω έλλειψης περίφραξης και μέτρων προστασίας. Τον περασμένο Νοέμβρη παραλίγο να σημειωθεί νέα τραγωδία αφού μεγάλο κομμάτι της πλαγιάς από τα πρανή κατέρρευσε, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσουν εργαζόμενοι, με τα βράχια να πέφτουν δίπλα ακριβώς από ρυμουλκό που εκείνη την ώρα τραβούσε πλοίο το οποίο διέσχιζε τη διώρυγα και επίσης κινδύνευσε. Παρόμοιο περιστατικό είχε σημειωθεί μια βδομάδα πριν με προσάραξη φορτηγού πλοίου σε αβαθή, εξαιτίας επίσης καταπτώσεων χωμάτινων όγκων. Από καθαρή τύχη και στις δύο περιπτώσεις κατολισθήσεων δεν θρηνήσαμε θύματα. Πρόσφατα, την Παρασκευή 15/1/2021, νέα κατολίσθηση σημειώθηκε στα πρανή της διώρυγας, πλησίον της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, χωρίς ευτυχώς να σημειωθεί κάποιο ατύχημα, πάλι από τύχη, αφού εκείνη την ώρα δεν διερχόταν τη διώρυγα κάποιο πλεούμενο ή εργάζονταν συνεργεία.

Αναφέρουμε μόνο αυτά τα περιστατικά που δείχνουν τις εγκληματικές ευθύνες για την ελλιπή συντήρηση της διώρυγας δεκάδες χρόνια τώρα, καθώς και την παντελή έλλειψη μέτρων προστασίας για ατυχήματα (περιφράξεις κλπ.). Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων σοβαρών μεγάλων δημόσιων υποδομών, που με συνέπεια όλες οι κυβερνήσεις έχουν υλοποιήσει.

Παρά τις όποιες τεχνικές παρεμβάσεις έχουν γίνει μέχρι σήμερα, το νέο σοβαρό περιστατικό αναδεικνύει το μέγεθος και τη σοβαρότητα του προβλήματος και ότι οι όποιες λύσεις δεν μπορεί να βασίζονται σε πρόχειρους σχεδιασμούς και αποσπασματικά έργα αποκατάστασης, βάζοντας με αυτό τον τρόπο σε κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων και όσων διέρχονται τη διώρυγα. Αντίθετα είναι επιτακτική η ανάγκη να εκπονηθούν άμεσα ολοκληρωμένες μελέτες, να εξασφαλιστεί η κρατική χρηματοδότηση και να προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα για την πλήρη αποκατάσταση ασφαλούς λειτουργίας της διώρυγας, καθώς και μέτρα για την αποφυγή πτώσεων (περίφραξη κλπ.). Ταυτόχρονα να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων σε αυτήν. Μέχρι να ολοκληρωθούν πλήρως αυτά τα έργα και για όσο διάστημα τυχόν απαιτηθεί να μείνει κλειστή η διώρυγα, θα πρέπει να διασφαλισθούν τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα όλου του προσωπικού.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση:

Για την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, καθώς και την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου απαραίτητων έργων αποκατάστασης, συντήρησης και ασφαλούς λειτουργίας της διώρυγας;

Για την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, καθώς και τη διασφάλιση όλων των εργασιακών και μισθολογικών τους δικαιωμάτων για όλο το διάστημα που πιθανά θα απαιτηθεί να μείνει κλειστή η διώρυγα;».