Το έργο ή θα συνεχίσει όπως δημοπρατήθηκε ή δεν θα γίνει καθόλου

Οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη:
Το έργο ή θα συνεχίσει όπως δημοπρατήθηκε ή δεν θα γίνει καθόλου

Οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος:
Το έργο υπονομεύεται από τις πρόσφατες κυβερνητικές αποφάσεις

Την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις των δημόσιων έργων, ειδικά στην Πελοπόννησο, εξέφρασε ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ για την Πελοπόννησο», Γιώργος Δέδες, σε παρέμβασή του στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Best TV την Παρασκευή 10 Απριλίου. Έχοντας πλήρη εικόνα λόγω της θητείας του ως Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το 2015 έως το 2019, ο Γιώργος Δέδες επεσήμανε τις λανθασμένες επιλογές και τις μεγάλες καθυστερήσεις της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου, οι οποίες καθιστούν εξαιρετικά αβέβαιη την πορεία υλοποίησης εν εξελίξει και δρομολογημένων σημαντικών οδικών έργων, τα οποία είχαν μπει σε τροχιά υλοποίησης από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε από την πλευρά του Γιώργου Δέδε στις δυσοίωνες εξελίξεις που αφορούν ένα μεγάλο οδικό έργο της Πελοποννήσου, τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος. Η ακύρωση πέντε εν εξελίξει εργολαβιών από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έγινε χωρίς καμία αιτιολόγηση και χωρίς να εκφράζεται πουθενά δημόσια η πρόθεση και το σχέδιο της κυβέρνησης για την υλοποίηση και το μέλλον του έργου. Η εξέλιξη αυτή προοιωνίζει πολύ αρνητικές προοπτικές για την υλοποίηση ενός απολύτως απαραίτητου, τόσο για την ασφάλεια των πολιτών όσο και για την ανάπτυξη της δυτικής Ελλάδας, οδικού άξονα. Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τους άξονες Καλό Νερό – Τσακώνα και Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Το έργο Καλό Νερό – Τσακώνα παραπέμπεται στις καλένδες, ενώ το δημοπρατημένο έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη υπονομεύεται από ενδοκυβερνητικό εμφύλιο πόλεμο.
Συνομιλώντας με τον δημοσιογράφο Θέμη Κανελλόπουλο, ο Γιώργος Δέδες αναφέρθηκε εκτενώς στις εξελίξεις που αφορούν το κομβικής σημασίας για την Πελοπόννησο οδικό έργο του άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Χαιρέτισε το γεγονός ότι έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών φαίνεται να συνειδητοποίησε ότι η μόνη εφικτή λύση για την πραγματοποίηση του έργου είναι αυτή που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση επισημαίνοντας πως, παρά την αδικαιολόγητη καθυστέρηση, η έναρξη υλοποίησης του έργου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 είναι εφικτή.
«Καμία άλλη λύση για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη δεν είναι πραγματοποιήσιμη, βιώσιμη και χρηματοδοτήσιμη από τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς θεσμούς», δήλωσε εμφατικά ο Γιώργος Δέδες. «Δεν υπάρχει ενδεχόμενο “άλλης χάραξης”. Ή θα γίνει το έργο όπως είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ή δεν θα γίνει καθόλου», τόνισε.
Εκτίμησε επίσης ότι, σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο μηνών, μπορεί να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο αναφορικά με τις προδικαστικές προσφυγές και τις αιτήσεις αναίρεσης στο ΣΤΕ που έχουν καταθέσει οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, ενώ στο ίδιο διάστημα μπορεί να ολοκληρωθεί και η Διαβούλευση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Ο Γιώργος Δέδες υπογράμμισε ότι η διάρκεια της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καθορίζεται από την αναθέτουσα αρχή, δηλαδή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με δεδομένο ότι για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει πλήρης και άρτια Τεχνική Μελέτη, στον Ανταγωνιστικό Διάλογο θα τεθούν κυρίως στοιχεία μόνο της οικονομικής προσφοράς από τις εταιρείες, συνεπώς εκτίμησε ότι είναι δυνατή η ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός το πολύ τριών μηνών από την έναρξή της.
Σχετικά με το κόστος του έργου, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ για την Πελοπόννησο», τόνισε ότι με τις προϋπολογισμένες τιμές του Υπουργείου Υποδομών με βάση τις οποίες δημοπρατήθηκε το έργο, στο σύνολό του δε μπορεί να υπερβαίνει τα 200 εκατομμύρια ευρώ. «Προς τα κάτω μπορεί να πάει, λόγω των εκπτώσεων που θα κάνουν οι συμμετέχουσες εταιρείες, προς τα πάνω είναι απολύτως αδικαιολόγητο να πάει» ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας στη συνέχεια ότι η συμμετοχή του Δημοσίου στο έργο ήταν πλήρως διασφαλισμένη με δεσμευμένα 50 εκατομμύρια ευρώ.