UncategorizedΕιδησούλεςΕΛΛΑΔΑΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Το Υποδομών θα αγοράσει 15 νέα τρένα υδρογόνου μέσω ΓΑΙΑΟΣΕ- Που θα δρομολογηθούν

Την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να αγοράσει 15 νέα τρένα υδρογόνου μέσω ΓΑΙΑΟΣΕ προωθείται μέσω τροπολογίας. Σε νομοσχέδιο περνά την ανανέωση των ΥΔΥ (άγονων γραμμών) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για ένα έτος ακόμα ενώ τον Ιανουάριο υπογράφεται η νέα πολυετής σύμβαση (10+5 έτη).

Όπως αναφέρει ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου ΥΠΟΜΕ “μιας νέας σύμβασης, σκοπός της οποίας θα αποτελεί η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι – μεταξύ άλλων – πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας ή λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η προτεινόμενη νέα σύμβαση, μάλιστα, θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα, δίνοντας κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα, με την νέα ΥΔΥ, το Ελληνικό δημόσιο (το υπουργείο Υποδομών) αποκτά τουλάχιστον 15 νέα τρένα υδρογόνου μηδενικών ρύπων (60% από ΓΑΙΑΟΣΕ και 40% από την Ε.Ε.). Από την νέα ΥΔΥ, το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται – με συντηρητικές εκτιμήσεις – να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.

Το πλάνο αγοράς τρένων υδρογόνου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ξεδιπλώθηκε πριν από δύο μήνες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή από το βήμα του συνεδρίου της Καθημερινής.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το σχέδιο αυτό έχει ξεκινήσει να συζητείται από το καλοκαίρι και όπως όλα δείχνουν παίρνει σάρκα και οστά. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως στόχος είναι η αγορά περίπου 15 τρένων υδρογόνου με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Αυτή τη στιγμή ο βασικός σχεδιασμός αγοράς των τρένων ολοκληρώνεται και θα πρέπει να περάσει από την έγκριση του Ταμείου Ανάκαμψης για να μπορέσει να υλοποιηθεί. Το κόστος κάθε τρένου υπολογίζεται σε 12-13 εκατ. ευρώ και η συνολική αγορά θα χρηματοδοτηθεί περίπου κατά 60% από το πρόγραμμα του Ταμείου.

Εφόσον οριστικοποιηθεί το πλάνο, θα αποφασιστεί ανάλογα με τη διαθεσιμότητα της αγοράς, πως θα προχωρήσει η διαδικασία της προμήθειας αυτών των προηγμένων τρένων μέσα στο 2022. Η παραγγελία τους σύμφωνα με αυτό το χρονοδιάγραμμα θα διαρκέσει από 2-4 χρόνια.

Δηλαδή μπορεί υπό προϋποθέσεις τα πρώτα τρένα να φτάσουν στην Ελλάδα το 2024.

Σχετικές αναρτήσεις

“Το Γ.Ε.Λ. Μεσσήνης κατακτά την κορυφή του σχολικού πρωταθλήματος μπάσκετ”

admin2020

Συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Πελοποννήσου-Έγκριση κρίσιμων έργων και στρατηγικών σχεδίων

admin2020

ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΚΛΗ ΜΠΑΛΟΔΗΜΟ ΑΠΟ ΤΗ ΓΟΚΕ ΙΝΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΝΚΑ ΡΟΔΟΥ

tiresias tiresias

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies