Uncategorized

Ψηφιακή υπογραφή υπεύθυνης δήλωσης: Ο ορισμός της ταλαιπωρίας!

Όπως είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, ένα από τα βασικά μέτρα πού πήρε η κυβέρνηση για τη διευκόλυνση των πολιτών, ήταν μία σειρά υπηρεσιών που θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν αμιγώς ηλεκτρονικά.
Μία από τις υπηρεσίες αυτές ήταν και η Ηλεκτρονική Υπογραφή των υπευθύνων δηλώσεων που χρησιμοποιούνται σε ποικίλες υπηρεσίες δημόσιες και μη.

Μετά από συνεχείς καταγγελίες, διερευνήσαμε το θέμα και τι διαπιστώσαμε:

Ότι για να μπορέσει κάποιος να υπογράψει ηλεκτρονικά μία υπεύθυνη δήλωση, θα πρέπει να έχει e-banking, αλλά όχι σε όλες τις τράπεζες, παρά μόνο στις τράπεζες Εθνική, Πειραιώς, Αlpha και Eurobank.

Οι υπόλοιπες τράπεζες (Αττικής, Οπτιμα, συνεταιριστικές κλπ) ,όπως και τα ΕΛΤΑ, όπου πάρα πολλοί συμπολίτες μας διαθέτουν λογαριασμούς, είναι εκτός του συστήματος που έχει αναπτύξει το Υπουργείο  ψηφιακής διακυβέρνησης (του κ. Πιερρακακη).

Επικοινωνήσαμε με τον αρμόδιο υπουργό και σύμφωνα με αποκλειστικές δηλώσεις στις “ειδησούλες.gr” της εκπροσώπου τύπου του Υπουργείου ψηφιακής διακυβέρνησης κ. Χριστίνας Ταχιάου, η επιλογή των τεσσάρων συστημικών τραπεζών και μόνο για την επαλήθευση του γνησίου της υπογραφής, θεωρήθηκε αναγκαία ώστε να προστεθεί μία επιπλέον ασφαλιστική δικλείδα στο Πεδίο αυτό.

Στην παρατήρηση ότι η δικλείδα αυτή αποκλείει πολύ μεγάλο τμήμα των πολιτών που έχουν ανάγκη την ηλεκτρονική διαδικασία του γνησίου της υπογραφής σε υπεύθυνες δηλώσεις, απάντησε ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί η βάση δεδομένων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας έτσι ώστε να γίνει κατορθωτή και στο υπόλοιπο τμήμα των πολιτών ηλεκτρονική υπογραφή.

Συνεχίζοντας, μας πληροφόρησε ότι θα δοθεί εντολή προς τα ΚΕΠ ώστε κάθε πολίτης να καταχωρεί το κινητό του τηλέφωνο και έτσι να μπορεί να πραγματοποιεί απρόσκοπτα κάθε Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων.

Γεγονός όμως είναι ότι η ταλαιπωρία των πολιτών συνεχίζεται εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα και αποτελεί σίγουρα μεγάλη παράλειψη του υπουργείου ψηφιακής διακυβέρνησης η μη ενεργοποίηση της βάσης δεδομένων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για την επιβεβαίωση της ηλεκτρονικής υπογραφής στις υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις.

Η μεγάλη βραδύτητα στην επίλυση του προβλήματος, καθώς και ο αποκλεισμός των άλλων τραπεζών, δεν έχει δικαιολογηθεί επαρκώς, αφού η ψηφιακή υπογραφή υπευθύνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων ξεκίνησε από τις αρχές Απριλίου, λειτούργησε ομαλά μέχρι τις αρχές Ιουνίου και εντελώς ξαφνικά το  υπουργείο  θεώρησε αναγκαίο να θέσει και δεύτερη Ασφαλιστική δικλείδα (εμπλέκοντας μάλιστα και τράπεζες που έτσι δυνητικά καθίστανται κοινωνοί κινήσεων των πελατών τους που δεν τις αφορούν), η οποία όμως περιόρισε δραματικά τις δυνατότητες πολύ μεγάλης μερίδας του πληθυσμού που ήθελε και είχε ανάγκη να χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο Πεδίο αυτό.

Ας ελπίσουμε ότι θα επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα αυτό για να υλοποιηθεί η κατεύθυνση που έχει δοθεί για ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τομέα εξυπηρέτησης των πολιτών, κατεύθυνση που είναι σαφές ότι διευκολύνει στην αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά και επιλύει περιττή γραφειοκρατία σε έναν κρίσιμο τομέα.

Σχετικές αναρτήσεις

Ο κ. Ανδρουλάκης δε θέλει το debate

admin2020

Πρόγραμμα δολωματικών ψεκασμών για Πέμπτη, 10/10/2024

admin2020

«Εφαρμογή της Κυκλικής Οικονομίας στην Ελλάδα» 21-23 Οκτωβρίου 2024, Καλαμάτα

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies