ΕιδησούλεςΕΛΛΑΔΑΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Κάθε πότε κάνουν self test οι μαθητές

Με τη δωρεάν διάθεση των self test για μαθητές και εκπαιδευτικούς, από τα φαρμακεία, η οποία ξεκίνησε σήμερα, ξεκινάει και επισήμως η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, υπό τον φόβο της Όμικρον και με τους ειδικούς να εμφανίζονται διχασμένοι, την ώρα που και στην υπόλοιπη Ευρώπη τα σχολεία λειτουργούν με δια ζώσης εκπαίδευση.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται από σήμερα, Τετάρτη, ως και το Σάββατο 8 Ιανουαρίου, πέντε δωρεάν αυτοδιαγνωστικά self τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των δυο πρώτων εβδομάδων επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή από 10 Ιανουαρίου έως και 21 Ιανουαρίου 2022.

Υπενθυμίζεται ότι:

  • ο self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο, ενώ για την πρώτη εβδομάδα (10-15/1) το self- test θα πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1).
  • ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.
  • βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί.
  • η δωρεάν διάθεση self test από τα φαρμακεία θα γίνεται και κατά την αργία των Θεοφανίων, την Πέμπτη 6/1, από εφημερεύοντα φαρμακεία.
  • η δήλωση και το αποτέλεσμα για τις δημόσιες σχολικές μονάδες καταχωρίζεται στη πλατφόρμα edupass.gov.gr (και όχι στην πλατφόρμα του self-testing.gov.gr), από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19
  • οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι εμβολιασμένοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν δυο ράπιντ τεστ και ένα σελφ τεστ – όλα με δική τους επιβάρυνση – την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και συγκεκριμένα το ραπιντ τεστ θα πρέπει πραγματοποιηθεί έως και 48 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1) και της Παρασκευής (14/1) ενώ θα πρέπει να πραγματοποιηθεί και σελφ τεστ έως 24 ώρες πριν την προσέλευση της Τρίτης (11/1). Από την δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να πραγματοποιούν δύο ράπιντ τεστ την εβδομάδα, πριν από την προσέλευση της Τρίτης και της Παρασκευής εκάστης εβδομάδας. H πλατφόρμα edupass.gov.gr αφορά μόνο τις δημόσιες σχολικές μονάδες. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα εξακολουθήσουν να δηλώνουν το αποτέλεσμα των self-test στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr και να εκδίδουν την Σχολική Κάρτα για COVID-19.

«Συνεχίζουμε να παροτρύνουμε τους γονείς μαθητών 5 ετών και άνω να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, να αξιοποιήσουν το ισχυρό αυτό όπλο της επιστήμης απέναντι στην COVID-19» καταλήγει το Υπουργείο Παιδείας.

Μιλώντας σήμερα το πρωί στο ραδιόφωνο του Σκάι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, αναφέρθηκε στους τέσσερις λόγους που έκριναν το άνοιγμα των σχολείων αναγκαίο:

«Ζούμε σε συνθήκες, οι οποίες είναι δύσκολες. Πολλές φορές αιφνιδιάζουν, δημιουργούνται νέα δεδομένα. Όμως, με ψυχραιμία και βασιζόμενοι και σε επιστημονικά δεδομένα, η απόφαση που πάρθηκε βασίζεται σε τέσσερις βασικούς λόγους», είπε ο κ. Οικονόμου αναλύοντας στη συνέχεια: «Πρώτα απ’ όλα, είναι τα χαρακτηριστικά της μετάλλαξης που έχουμε. Έχουμε μια μετάλλαξη η οποία μεταδίδεται πάρα πολύ γρήγορα, αλλά δεν κάνει βαριές νοσήσεις στα παιδιά και στους εμβολιασμένους. Αυτό το ξέρουμε πλέον με πολύ μεγάλη ασφάλεια.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αποδεδειγμένα, με βάση την εμπειρία που είχαμε από το Σεπτέμβριο μέχρι τώρα, τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον είναι πιο προστατευμένα απ’ ό,τι έξω. Αν κρατάγαμε τα παιδιά μια εβδομάδα ή δέκα μέρες αργότερα, δεν εγγυόταν κανένας ότι στις παιδικές χαρές ή στους χώρους που θα πήγαιναν θα φορούσαν τις μάσκες τους και θα ήταν πιο προστατευμένα. ‘Αρα, κατά τεκμήριο, είναι πολύ πιο προστατευμένα μέσα στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος, απ’ ό,τι έξω από αυτό.

Ο τρίτος λόγος είναι το τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη. Δεν υπάρχει χώρα που να κρατά κλειστά τα σχολεία.

Και ο τέταρτος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να αντικαταστήσει την επικοινωνία δασκάλου-μαθητή. Είναι και κοινωνικοί και ψυχολογικοί».

Σχετικές αναρτήσεις

Ε.Σ.Α.μεΑ.: Δεκτές προτάσεις της ΕΣΑμεΑ σε νόμο για την Υγεία- Οι διεκδικήσεις συνεχίζονται

admin2020

Με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχού και παρουσία του Υπουργού Βασίλη Κικίλια η συνεδρίαση της ΕΝΠΕ

admin2020

«ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΕΤΙΕΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ»

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies