ΑργολίδοςΑρκαδίαςΑχαΐαςΕιδησούλεςΕΛΛΑΔΑΗλείαςΚορίνθουΛακωνίαςΜεσσηνίαςΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΤΡΕΝΟ ΑΧΑΙΑΣ: Ο διευθύνων κάμπτει τις επιφυλάξεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Η αυτοψία και ο στόχος

Αποφασισμένος να άρει άμεσα όλες τις επιφυλάξεις που έχει διατυπώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη νότια επέκταση του προαστιακού μέχρι και τον σταθμό της Κάτω Αχαΐας εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, ο οποίος έκανε αυτοψία στη γραμμή. Εξετάζεται θετικά από τον ΟΣΕ η προοπτική να τερματίζει η γραμμή 700 μέτρα μετά τον σταθμό, πλησίον της πόλης.

Διάχυτη ήταν η αίσθηση σε όλη τη διάρκεια της αυτοψίας ότι οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν πρόσφατα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχουν βάση, τουλάχιστον στο σημαντικό παράγοντα της ασφάλειας για το επιβατικό κοινό και το προσωπικό της γραμμής. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποια στιγμή ακούστηκε η αξιολόγηση ότι τα προβλήματα είναι σημαντικότερα στο βόρειο τμήμα του προαστιακού (Πάτρα-Ρίο) σε σύγκριση με το νότιο. Εκτός αν η έλλειψη ενός στεγάστρου στη στάση «Βραχνέικα» είναι ικανή να καθυστερήσει κι άλλο τον προαστιακό να φτάσει στην Κάτω Αχαΐα. Ακόμα και το ζήτημα της διεπαφής των τροχών του συρμού με τη σιδηροδρομική γραμμή, ακούσαμε να απαντάται από τους ανθρώπους του ΟΣΕ ότι δεν θέτει ζήτημα ασφάλειας. Επιπλέον, αν κάποιον πρέπει να απασχολεί αυτός είναι ο ΟΣΕ που μπορεί να φθείρει τη σιδηροδρομική γραμμή του και όχι τους τροχούς του συρμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ΑΥΤΟΨΙΑ

Ο Θ. Κοτταράς ανέβηκε στη στάση «Αγιος Ανδρέας» του προαστιακού με προορισμό την Κάτω Αχαΐα λίγο μετά τις 11:30 χθες. Τον συνόδευαν από την Αθήνα ο διευθυντής συντήρησης γραμμής Βαγγέλης Χριστογιάννης και η υπεύθυνη γραμμής Θάλεια Καλαμπόκη. Στον συρμό επιβιβάστηκαν ακόμα ο προϊστάμενος συντήρησης γραμμής Χρήστος Οικονόμου και εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο διευθύνων σύμβουλος κάθισε σε θέση συνοδηγού και άκουσε τις παρατηρήσεις των στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη γραμμή (όπως είχαν αποτυπωθεί και στο πρόσφατο έγγραφο που είδε το φως της δημοσιότητας στην Αθήνα για την γραμμή της Κάτω Αχαΐας). Στο ύψος της Παραλίας ανέβηκε στο συρμό και το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕ Μάκης Κατσιγιάννης ενώ στα Καμίνια έγινε μετεπιβίβαση όλων σε δρεζίνα (μικρό μέσο σταθερής τροχιάς), στην οποία επιβιβάστηκε και ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος.

Η κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής, το αν υπάρχουν κλαδιά που «χτυπάνε» στο συρμό και η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει για να ολοκληρώσει το δρομολόγιο σε χρόνο ικανό ώστε να καλύψει και την έγκαιρη επιστροφή στην Πάτρα, ήταν τα ζητήματα που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των συζητήσεων.

Φτάνοντας στην Κάτω Αχαΐα, ο Θ. Κοτταράς ζήτησε από τον μηχανικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιχειρηματολογήσει αν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας και αν μπορεί ή όχι να φτάσει άμεσα ο συρμός του προαστιακού στο σταθμό που τους φιλοξενούσε. Ο μηχανικός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξέφρασε αντίλογο, αλλά είναι προφανές ότι δεν μπορούσε να μιλήσει εξ ονόματος της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ζήτησε να του τεθούν ένα προς ένα τα ζητήματα που χρειάζονται βελτιώσεις, ώστε να απαντήσει εγγράφως, όπως καταλάβαμε, και με έργα.

Στόχος να φτάσει μέχρι τον οικισμό

«Η περιφέρεια πληρώνει για να φτάσει ο προαστιακός στην Κάτω Αχαΐα, με χρήματα από το ΕΣΠΑ. Τι θα πούμε για το γεγονός ότι φτάνει μέχρι τα Καμίνια;». Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος, έθεσε επιτακτικά το ζήτημα στους εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη χθεσινή αυτοψία.

Του ήταν απόλυτα κατανοητό ότι δεν μπορούσε να πάρει απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, καθώς υπερέβαινε τις αρμοδιότητές τους, ήθελε, όμως, να δώσει έμφαση στην κοινωνική ανάγκη που θα εξυπηρετεί ο προαστιακός και φυσικά στην οικονομική υποχρέωση που απορρέει από συμβάσεις.

Η αυτοψία του Θ. Κοτταρά δεν σταμάτησε όμως στο σταθμό της Κάτω Αχαΐας. Με τους συνεργάτες του και τον Χ. Μπονάνο περπάτησαν κατά μήκος της γραμμής μέχρι το σημείο που τέμνεται κάθετα με το δρόμο που οδηγεί στο κέντρο της πόλης (η μία πλευρά) και στην παραλία (η άλλη). Επιτόπου βρέθηκε και ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Σπύρος Μυλωνάς, με τον αντιδήμαρχο έργων, Κυριάκο Ορλώφ. Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ο ζωτικός χώρος για να κατασκευαστεί μια αποβάθρα μήκους 75 μέτρων στο σημείο. Ο Θ. Κοτταράς δήλωσε στην «Π» μετά το τέλος της αυτοψίας ότι το άμεσο είναι η επέκταση μέχρι τον σταθμό της Κάτω Αχαΐας (δεν άφησε περιθώριο να μην γίνει) ενώ θα εξετάσει και την προοπτική να τερματίζει ο προαστιακός σε απόσταση 700 μέτρων μετά τον σταθμό, σε απόσταση αναπνοής από την πόλη. Η θετική ματιά του ΟΣΕ ως προς το δεύτερο οφείλεται στο γεγονός ότι η προσέγγιση της πόλης και της παραλίας το καλοκαίρι από λουόμενους θα δώσει άλλη δυναμική (εμπορικά) στη γραμμή.

ΠΗΓΗ: pelop.gr

Σχετικές αναρτήσεις

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ Π.Κ. ΚΑΙ Κ.Π.Δ. : Οι τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής ∆ικονοµίας µε τον Ν 5090/2024

admin2020

Υπεγράφη η σύμβαση προϋπολογισμού 1.781.999 ευρώ για σημαντικό αρδευτικό έργο στην Π.Ε. Κορινθίας

admin2020

Στις Βρυξέλλες για το 9ο Συνέδριο Δίκαιης Μετάβασης ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη Χρήστος Λαμπρόπουλος

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies