15 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα Καταναλωτή

Η 15η Μαρτίου, είναι μια ημέρα με συμβολικό χαρακτήρα. Έχει καθιερωθεί, προκειμένου να αναδείξει ένα καθολικό αίτημα των σύγχρονων κοινωνιών σε όλο τον κόσμο: Το αίτημα για ενεργοποίηση και δράση, με σκοπό την αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων και των συμφερόντων του πολίτη καταναλωτή.
Είναι μια ημέρα που υπογραμμίζει την ανάγκη να νοιαζόμαστε καθημερινά για τα ζητήματα, που αφορούν τα δικαιώματα και τα συμφέροντα του πολίτη – καταναλωτή.
Γιατί οι πολίτες – καταναλωτές έχουν δικαιώματα.

 Το πρώτο και βασικό δικαίωμα των πολιτών- καταναλωτών είναι η χρηστή διοίκηση τόσο σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης όσο και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
 Έχουν δικαίωμα στην προστασία, εκεί που δεν εφαρμόζονται οι νόμοι και οι αποφάσεις των δικαστηρίων.
 Έχουν το δικαίωμα πρόσβασης σε καθαρό και πόσιμο νερό.
 Έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση. Το δικαίωμα απόκτησης των γνώσεων και δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες, ώστε να είναι πληροφορημένος ο καταναλωτής ώστε να είναι ενεργός πολίτης.
 Έχουν δικαίωμα σε ένα υγιεινό περιβάλλον. Το δικαίωμα να κατοικεί και να εργάζεται σε περιβάλλον που δεν είναι απειλητικό, ούτε επικίνδυνο για την υγεία του και τη ζωή του και στο οποίο μπορεί να ζει με αξιοπρέπεια.
 Έχουν δικαίωμα στην υγεία και στην ασφάλεια. Το δικαίωμα προστασίας από την κυκλοφορία προϊόντος και την παροχή υπηρεσιών που είναι επικίνδυνα για την υγεία και τη ζωή.
 Έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη και αβίαστη επιλογή. Το δικαίωμα να διαλέγει προϊόντα και υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές και σε ικανοποιητική ποιότητα που εγγυώνται την επιβίωση του (επαρκή τροφή, ρούχα, κατοικία, ιατρική περίθαλψη, μόρφωση και υγιεινές συνθήκες διαβίωσης ).
 Έχουν δικαίωμα στην πλήρη και αναλυτική ενημέρωση. Το δικαίωμα προστασίας κατά της παραπλανητικής διαφήμισης και ετικετοποίησης, καθώς και το δικαίωμα πρόσβασης σε πληροφορίες που είναι αναγκαίες για μια σωστή επιλογή.
 Έχουν δικαίωμα στην αποζημίωση σε περίπτωση βλάβης και στην αντικατάσταση σε περίπτωση ζημιάς, δηλαδή έχουν δικαίωμα αποζημίωσης σε περίπτωση ελαττωματικών προϊόντων και ανεπαρκούς παροχής υπηρεσιών.
 Έχουν δικαίωμα στην ποιότητα ζωής, γιατί αυτό είναι το τελικό ζητούμενο για όλους μας.

 Στο Νομό Κορινθίας η ίδρυση του Ινστιτούτου Καταναλωτών Κορινθίας (ΙΝΚΑ Κορινθίας) ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2002 και ολοκληρώθηκε το έτος 2003. Το ΙΝΚΑ Κορινθίας είναι μία μη-κυβερνητική, μη-κερδοσκοπική, Οργάνωση (Ένωση) καταναλωτών ανεξάρτητη και ανεπηρέαστη από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα. Κεντρική αποστολή του ΙΝΚΑ Κορινθίας είναι η προστασία των δικαιωμάτων του Πολίτη-Καταναλωτή και γενικότερα των ανθρώπινων δικαιωμάτων και αξιών.
 Η λειτουργία του ΙΝΚΑ Κορινθίας βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές όπως: εθελοντισμός, αξιοπιστία, διαφάνεια, δημοκρατία, συλλογικότητα, ανεξαρτησία. Αυτές οι αρχές μας οδηγούν να λειτουργούμε ως ανεξάρτητη Ένωση Καταναλωτών παρεμβαίνοντας καθημερινά οπουδήποτε χρειαστεί για την προστασία του καταναλωτή σε Εθνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο μέσω της γενικής Ομοσπονδίας καταναλωτικών ενώσεων Ελλάδας- ινστιτούτο Καταναλωτών (ΓΟΚΕ-ΙΝΚΑ), που αποτελεί και την μεγαλύτερη Δευτεροβάθμια Ένωση Καταναλωτών στην Ελλάδα.

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας είναι μέλος των:
 Της Διεθνούς των καταναλωτών (The consumers International/ CI)
 Των Ευρωπαϊκών Γραφείων Ενώσεων Καταναλωτών (The Bureau Europeen des Consommateurs-BEUC).

Το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας συμμετέχει στις παρακάτω επιτροπές και συμβούλια:

 Στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς( Ε.Σ.Κ.Α.) μέσω της ΓΟΚΕ-ΙΝΚΑ.
 Στην Επιτροπή Καταναλωτών Δημόσιων Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΚΟ) μέσω της ΓΟΚΕ-ΙΝΚΑ.
 Στην Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού.
 Στην επιτροπή διαβούλευσης Δήμου Κορινθίων.

Αφιερώνουμε τη σημερινή ημέρα στους ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ – ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ που συνεχίζουν να στέκονται όρθιοι και αξιοπρεπείς μετά από 10 έτη δεινής οικονομικής κρίσης και άνευ προηγουμένου ύφεσης και παρά το γεγονός ότι βάλλονται πανταχόθεν.

 Οι καταναλωτές της χώρας μας βάλλονται ανηλεώς, καθώς πολλοί εξ αυτών έμειναν άνεργοι και πολλοί άλλοι απώλεσαν το 50% και πλέον των εισοδημάτων τους εξαιτίας των σκληρών μνημονιακών μέτρων (που συνεχίζονται και επεκτείνονται), με συνέπεια να αδυνατούν να πληρώνουν τις μηνιαίες δόσεις των δανείων τους και να κινδυνεύουν να χάσουν την κύρια κατοικία τους.
 Καταγγέλλουμε τις παράνομες πρακτικές των τραπεζών που συνεχίζουν να πλουτίζουν εις βάρος των δανειοληπτών, καθώς χρεώνουν παράνομα έξοδα, υψηλούς τόκους και προτείνουν δυσβάστακτες για τους δανειολήπτες ρυθμίσεις, την στιγμή που το Ελληνικό Κράτος στήριξε τις τράπεζες επανειλημμένως τα τελευταία χρόνια (σε βάρος των πολιτών).
 Ζητάμε από την Πολιτεία να εφαρμόσει τους νόμους και να επιβάλλει πρόστιμα στις τράπεζες , στις εισπρακτικές εταιρείες, τις ασφαλιστικές εταιρείες, τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ρεύματος κλπ, που δεν συμμορφώνονται με το δίκαιο προστασίας του καταναλωτή.
 Ζητάμε τέλος να προστατευτεί πλήρως η κύρια κατοικία και να μην πωληθεί κανένα απολύτως κόκκινο δάνειο γιατί μόνο έτσι θα υπάρξει κοινωνική ειρήνη και σταθερότητα.
 Προτρέπουμε τους καταναλωτές της Κορινθίας να αγκαλιάσουν το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας και να γίνουν ενεργά μέλη του, εκδηλώνοντας παράλληλα ενδιαφέρον για την εγγραφή τους σε αυτό, αλλά και για την ανανέωση της εγγραφής τους.
 Το μόνο μας στήριγμα είναι η συνδρομή των 10€/ετήσια του καθένα καταναλωτή, η οποία και αποτελεί το εχέγγυο της ανεξαρτησίας μας.
 Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους καταναλωτές και τους φορείς που ενεργά και συνειδητά συμβάλλουν στην πραγματοποίηση του σκοπού αυτού και τα Μ.Μ.Ε. για τη θετική τους προσφορά στους στόχους που έχει θέσει το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας.

Κόρινθος, 14/3/2020

Με εξουσιοδότηση ΔΣ Ο γραμματέας