Car & MotoUncategorizedΜεσσηνίας

Toyota Corolla Levin AE86 ένα σπάνιο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην Μεσσηνία -Βίντεο

Θα σας παρουσιάσουμε Eidisoules.gr παρέα με το Motivating Power με ένα ένα σπάνιο αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1980 φυσικά μιλάμε για ένα Toyota Corolla Levin AE86: Ο θρύλος του βουνού πού στην Ελλάδα κυκλοφόρησαν δύο τρία το πολύ, αυτό το αυτοκίνητο είναι είναι εισαγόμενο από την Τζέντα εκεί που εργαζόταν ο ιδιοκτήτης του ο Αρτέμης και το διάλεξε μέσα από πολύ πανάκριβα αμάξια της εποχής εκείνης και το έφερε στην Ελλάδα .
Ο Αρτέμης μας αφηγείται ότι όταν κυκλοφόρησε στο δρόμο αυτοκίνητο τον σταματάγανε περιπολικά, γιατροί και απλός κόσμος γιατί ήθελαν να δουν το αυτοκίνητο, ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν κυκλοφορούσε στην Ελλάδα.

Ο Άρτεμης μας διηγήθηκε ότι με αυτό το αμάξι γνώρισε τη γυναίκα του και για αυτόν έχει συναισθηματική αξία και ότι δεν πρόκειται να το πουλήσει ποτέ.

Η Toyota Corolla AE86 είναι ένα αντικείμενο λατρείας για τους λάτρεις της ιαπωνικής σχολής, και έχει γράψει ιστορία πλαγιολισθαίνοντας. Ποιοι είναι οι λόγοι που έκαναν το μοντέλο τόσο θρυλικό;

Οι εραστές της αυτοκίνησης, ιδίως των ιαπωνικών μοντέλων, έχουν μία ξεχωριστή αγάπη για την Toyota Corolla AE86, ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον σε ορεινές διαδρομές, κινούμενο είτε με «γραμμές», είτε υπερστρέφοντας, συνοδευόμενο από τις χαρακτηριστικές βραχνές νότες του θρυλικού 4AGE κινητήρα. Ποιοί είναι οι λόγοι που έκαναν την ταπεινή Corolla να γίνει τόσο μυθική, μία ιδιότητα που διατηρεί ακόμα και σήμερα, σχεδόν 4 δεκαετίες μετά την παρουσίασή της;

Η ιστορία ξεκινά το 1983, όταν έκανε το ντεμπούτο της η Toyota Corolla 5ης γενιάς. Εκείνη η περίοδος σηματοδοτήθηκε από την κατά κόρον αλλαγή στις μηχανικές διατάξεις των μοντέλων, τα οποία από πισωκίνητα γίνονταν προσθιοκίνητα. Έτσι και στην Corolla E80, όπως ονομαζόταν, οι κινητήριοι τροχοί στις περισσότερες εκδοχές ήταν πλέον οι εμπρός.
Ακολουθώντας μία τακτική που θα φαινόταν παράλογη σήμερα, η ιαπωνική εταιρεία διατήρησε την κίνηση πίσω σε 2 εκδόσεις του οχήματος, οι οποίες ήταν διαθέσιμες σε 2 επιλογές αμαξωμάτων: δίθυρη coupe και τρίθυρη liftback. Η μία έκδοση ήταν η Corolla Levin και η άλλη ονομαζόταν Sprinter Trueno. Sprinter ήταν τα πιο sport, αδελφά μοντέλα των Corolla, τα οποία δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για την Ιαπωνική αγορά. Ο κωδικός των μοντέλων ήταν AE86, και έγιναν γνωστά ως «hachi-roku» (hachi = 8, roku = 6 στα ιαπωνικά).

Τα Levin διέθεταν σταθερά εμπρός φανάρια, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα, ενώ τα Trueno είχαν αναδιπλούμενους, pop up προβολείς. Όπως συνέβαινε και με άλλα αυτοκίνητα της Toyota, τα ονόματα ήταν υπαρκτή λέξεις, αφού Levin στα μεσαιωνικά αγγλικά σημαίνει «αστραπή», ενώ Trueno στα ισπανικά λέγεται ο κεραυνός.

Όπως τα αντίστοιχα καιρικά φαινόμενα, έτσι και το δίδυμο των Corolla Levin και Sprinter Trueno τράβηξαν την προσοχή του κοινού. Εξωτερικά, το γωνιώδες αμάξωμα είχε sport στοιχεία, που τονίζονταν περισσότερο στις 3θυρες εκδόσεις, στις οποίες το πίσω παρμπρίζ ήταν αρκετά επικλινές. Από την άλλη πλευρά, το 2θυρο coupe κέρδιζε σε ακαμψία εκεί που έχανε σε εμφάνιση. Εμπρός, τα κρυμμένα φανάρια της Sprinter Trueno χάριζαν στον πρόβολο εντυπωσιακή όψη.
Στην Ευρώπη το μοντέλο ήρθε ως «Corolla GT» στην παραλλαγή με τα σταθερά φωτιστικά σώματα, ενώ στην Αμερική κυκλοφόρησε ως «Corolla Sport» και είχε αναδιπλούμενα φώτα.

Τα πρώτα μοντέλα, που χαρακτηρίζονται ως «zenki» στα ιαπωνικά, διέθεταν ένα πρόσθετο spoiler στον προφυλακτήρα, και πίσω φανάρια με σκούρα ρίγα στο επάνω μέρος. Το 1985 έγινε ένα μικρό facelift, στα οποία αναβαθμίστηκαν οι εμπρός προφυλακτήρες εμπρός. Τα «kouki» Trueno απέκτησαν μεγαλύτερα φλας και φώτα θέσεως, ενώ τα Levin διέθεταν μία νέα γρίλια ανάμεσα στα φανάρια, η οποία στα Ιαπωνικά μοντέλα ήταν ενεργή και έκλεινε όταν η θερμοκρασία του μοτέρ ήταν χαμηλή, ενώ μέσα φιλοξενούσε προβολείς ομίχλης. Πίσω, τα φώτα στα Trueno απέκτησαν μία κόκκινη ανακλαστική ρίγα, που «έτρεχε» κατά πλάτος του αμαξώματος, ενώ τα Levin είχαν μία λεπτή λευκή γραμμή.

Παρά τον όμορφο σχεδιασμό του, το αυτοκίνητο λατρεύτηκε κυρίως για τα μηχανικά του μέρη. Ενώ η πισωκίνητη διάταξη έπαιξε το ρόλο της στη δημοτικότητα του οχήματος, αυτό που ανήγαγε το δίδυμο των AE86 σε θρύλο ήταν το μοτέρ που κρυβόταν κάτω από το επίπεδο καπό. Αυτό ήταν ένα τετρακύλινδρο σύνολο 1,6 λίτρων με δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή, εξελιγμένη από τη Yamaha. Στο «ψευτοκάπακο» αναγράφονταν περήφανα οι λέξεις «Twin Cam», δηλαδή «διπλοί εκκεντροφόροι». Ο κωδικός του, κάνει τους σκληροπυρηνικούς λάτρεις των Toyota να συγκινούνται, και ήταν ο ξακουστός 4AGE.

Η ιπποδύναμη του κινητήρα δεν εντυπωσιάζει σήμερα, αφού απέδιδε 120 άλογα και 142Nm ροπής. Με βάρος κοντά ή και κάτω από τόνο (οι εργοστασιακές AE86 ζύγιζαν από 900 έως 1045kg, αναλόγως του εξοπλισμού), ο 4AGE αρκούσε για να κινεί γρήγορα το αυτοκίνητο, στροφάροντας ψηλά, μέχρι τις 7600rpm, συνοδευόμενος από το χαρακτηριστικό, βραχνό ουρλιαχτό του. Αυτή η πολεμική αίσθηση, σε συνδυασμό με τα 4 δισκόφρενα και το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό, σήμαιναν πως το ελαφρύ Toyota προσέφερε ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση.

Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, το Toyota AE86 ήταν μία ιδανική βάση για αγωνιστικό αυτοκίνητο. Έτρεξε σε Rally και πίστες, τόσο στο Group A, όσο και στο Group N, ενώ από το 1984 έως το 1988 το μοντέλο έλαβε μέρος και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού, χαρίζοντας στην Toyota τον τίτλο κατασκευαστών το 1986

Σχετικές αναρτήσεις

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ Π.Κ. ΚΑΙ Κ.Π.Δ. : Οι τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής ∆ικονοµίας µε τον Ν 5090/2024

admin2020

Στις Βρυξέλλες για το 9ο Συνέδριο Δίκαιης Μετάβασης ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη Χρήστος Λαμπρόπουλος

admin2020

«Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη με αντιπροσωπεία της ΑΔΕΔΥ»

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies