Ξανά στις ράγες το τρένο Κόρινθος-Ναύπλιο. Επαναλειτουργεί ο διατηρητέος σταθμός ΣΠΑΠ Κορίνθου

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς παρέδωσε την Τρίτη 24 Νοεμβρίου, στην Τρίπολη,  την ολοκληρωμένη μελέτη για την οριστική παρέμβαση, ανακατασκευή, συντήρηση και ασφάλεια της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο, η οποία προγραμματίζεται να επαναλειτουργήσει.

Η παράδοση της μελέτης έγινε στα πλαίσια ευρείας συσκέψεως μέσω τηλεδιάσκεψης, στην οποία μετείχαν ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, αντιπεριφερειάρχες και σύμβουλοι από τις Π.Ε. Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας.

Μεταξύ άλλων η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία άνω των 80 ισόπεδων αυτόματων διαβάσεωνεπιτηρούμενων από ηλεκτρονικά μέσα, καθώς και την κατασκευή νέου σταθμού στο Χιλιομόδι και νέου μηχανοστασίου στον σταθμό ΣΠΑΠ της Κορίνθου.

ΠΕΤΡΙΝΟΣ ΥΔΑΤΟΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΠΑΠ ΚΟΡΙΝΘΟΥ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: 1911
Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΠΑΠ ΚΟΡΙΝΘΟΥ. ΕΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: 1955

Προβλέπονται μεταξύ άλλων να κατασκευαστούν τοιχία αντιστήριξης. Ακόμα θα εφαρμοστεί νέα τεχνολογία παρακολούθησης και λειτουργίας των συρμών, σε Ευρωπαϊκά πρότυπα. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείται ανά πάσα στιγμή με ηλεκτρονικά μέσα η πορεία του τραίνου και επιπλέον ο μηχανοδηγός να βλέπει αν υπάρχει εμπόδιο, όπως κάποιο αυτοκίνητο στη γραμμή, παρέχοντας τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για όλους.

Ο περιφερειάρχης ανακοίνωσε εκ νέου ότι για την υπόθεση αυτή η Περιφέρεια θα διαθέσει πίστωση 15.000.000 ευρώ, προκειμένου η επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο να γίνει όσο το δυνατό συντομότερα.

Μεταξύ άλλων η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία άνω των 80 ισόπεδων αυτόματων διαβάσεων, επιτηρούμενων από ηλεκτρονικά μέσα, καθώς και την κατασκευή νέου σταθμού στο Χιλιομόδι.
Προβλέπονται μεταξύ άλλων να κατασκευαστούν τοιχία αντιστήριξης. Ακόμα θα εφαρμοστεί νέα τεχνολογία παρακολούθησης και λειτουργίας των συρμών, σε Ευρωπαϊκά πρότυπα. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείται ανά πάσα στιγμή με ηλεκτρονικά μέσα η πορεία του τραίνου και επιπλέον ο μηχανοδηγός να βλέπει αν υπάρχει εμπόδιο, όπως κάποιο αυτοκίνητο στη γραμμή, παρέχοντας τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για όλους.

Το τραίνο θα μπορεί να τρέξει με μέγιστη ταχύτητα 90 Km / ώρα και θα χρησιμοποιηθεί για επιβατικούς και εμπορικούς σκοπούς.

Ο χρόνος που θα καλύπτεται η απόσταση Κόρινθος – Ναύπλιο εκτιμάται σε 1 ώρα και 5 λεπτά. Για το Άργος ο χρόνος μετάβασης από την Κόρινθο εκτιμάται ότι θα είναι 56 λεπτά, ενώ για τις Μυκήνες 43 λεπτά.

Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα

Στη σύσκεψη εξετάστηκε και το θέμα της επαναλειτουργίας και του υπόλοιπου τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, από το Αργος μέχρι την Καλαμάτα, καθώς και η δυνατότητα που θα παρέχει για τη διασύνδεση των ΒΙΠΕ Τρίπολης, Μεγαλόπολης, Μελιγαλά και Σπερχογείας -ενώ στο πλαίσιο της προς εκπόνηση μελέτης αξιοποίησης θα εκτιμηθεί και η δυνατότητα σύνδεσης και του λιμανιού της Καλαμάτας.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά το τμήμα της γραμμής από το Αργος (Ανδρίτσα) μέχρι την Καλαμάτα, θα γίνουν δύο μελέτες, α) μία οικονομοτεχνικού χαρακτήρα μελέτη αξιοποίησης που θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια και β) μία τεχνική που θα εκπονήσει ο ΟΣΕ.

Η πρόταση της περιφέρειας προς τον ΟΣΕ για το τμήμα αυτό της σιδηροδρομικής γραμμής αναφέρεται σε “κανονικοποίηση” της σιδηροδρομικής γραμμής, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα.
Το σενάριο αυτό, εάν υλοποιηθεί, σημαίνει με πολύ απλά λόγια ότι τρένο προς την Καλαμάτα θα δούμε μετά από άλλα 10 χρόνια, εκτός του ότι το κόστος είναι υπέρογκο…