ΜεσσηνίαςΠολιτική

«Εκτός σχεδιασμού της κυβέρνησης ο ζωτικός οδικός άξονας Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα»

Ερώτηση Αλέξη Χαρίτση– Διονύση Καλαματιανού στην Βουλή
«Εκτός σχεδιασμού της κυβέρνησης ο ζωτικός οδικός άξονας Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα»

Ερώτηση στην Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών,με αφορμή τις παλινωδίες της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου που παραπέμπουν στις καλένδες την υλοποίηση του οδικού άξοναΠύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, κατέθεσαν ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης, ο Βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Διονύσης Καλαματιανός και άλλοι 17 Βουλευτέςτου κόμματος.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισημαίνουν στην ερώτηση τους ότι το συγκεκριμένο έργο εκτός από την οδική ασφάλεια που θα παρέχει στους διερχόμενους οδηγούς, θα προσδώσειέντονη αναπτυξιακή προοπτική στην ευρύτερη περιοχή.Παράλληλα ο συγκεκριμένος οδικός άξονας θα διασυνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα ενώ θα αποτελέσει την νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού (σκέλος Πύργος – Καλό Νερό), προσφέροντας έτσι σημαντικότατα αναπτυξιακά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Ειδικά για την περιοχή της δυτικής Μεσσηνίας (Τριφυλία και Πυλία) το έργο αυτό θα συμβάλει καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και του τουρισμού, ενώ ο λιμένας της Καλαμάτας θα αναβαθμιστεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο για όλητην νότια Ελλάδα, εφ’ όσον θα διασφαλίσει την ταχύτερη μεταφορά αγροτικώνπροϊόντων και εμπορευμάτων.
Επιπρόσθετα αξίζει να σημειωθεί το μεγάλο διεκδικητικό κίνημα που έχει δημιουργηθεί για την υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού άξονα, από φορείς της αυτοδιοίκησης, επιμελητήριων και εμπορικών συλλόγων των νομών Μεσσηνίας και Ηλείας.
Τέλος οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ερωτούν τον Υπουργό Υποδομών:
1) Υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για την υλοποίηση ενός σύγχρονου
Οδικού Άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» και αν ναι, ποιο είναι
αυτό;

2) Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί μέχρι στιγμής το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το ανωτέρω έργο;
3) Θα επικαιροποιηθούν οι ήδη υπάρχουσες κατασκευαστικές και
περιβαλλοντικές μελέτες; Εάν όχι, θα προβείτε σε νέες μελέτες και
ενδεχομένως σε νέα χάραξη;

Aκολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης

Αθήνα, 15 Ιουνίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Αδιαφορία για το ζωτικό έργο Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα»
Ο αυτοκινητόδρομος «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» είναι ένα κρίσιμο έργο υποδομής για τους νομούς Ηλείας και Μεσσηνίας, που πρόκειται να συνδέσει την «Ολυμπία Οδό» με τον «Μωρέα».
Εκτός από οδική ασφάλεια στους διερχόμενους οδηγούς, θα προσδώσει έντονη αναπτυξιακή προοπτική στην ευρύτερη περιοχή, που διακρίνεται για το έντονο πολιτιστικό – πολιτισμικό αποτύπωμα και τον πρωτογενή τομέα της.
Η κατασκευή του «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» μπορεί να διευκολύνει την πρόσβαση σε μνημεία και τοπόσημα της Νότιας Ηλείας, όπως είναι η Αρχαία Ολυμπία, η περιοχή της Λίμνης Καϊάφα και ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα, αλλά και άλλα τουριστικά αξιοθέατα, αναδεικνύοντάς τα περαιτέρω.
Επιπροσθέτως, ο συγκεκριμένος οδικός άξονας θα διασυνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα ενώ θα αποτελέσει την νότια απόληξη της Αδριατικής Οδού (σκέλος Πύργος – Καλό Νερό), προσφέροντας έτσι σημαντικότατα αναπτυξιακά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου. Ειδικά για την περιοχή της δυτικής Μεσσηνίας (Τριφυλία και Πυλία) το έργο αυτό θα συμβάλει καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγροτικής παραγωγής και του τουρισμού, ενώ ο λιμένας της Καλαμάτας θα αναβαθμιστεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο για όλη την νότια Ελλάδα, εφ’ όσον θα διασφαλίσει την ταχύτερη μεταφορά αγροτικών προϊόντων και εμπορευμάτων.
Όπως είναι γνωστό, από το συνολικό έργο του αυτοκινητόδρομου «Ολυμπία Οδός», το 2013 απεντάχθηκε το τμήμα «Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα».
Για τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος», το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ακύρωσε τις εργολαβίες που το κατασκεύαζαν και αποφάσισε, χωρίς διαγωνισμό, με απευθείας ανάθεση, την εκ νέου ένταξή του στην παραχώρηση «Ολυμπία Οδός». Ενώ, λοιπόν, το έργο θα ολοκληρωνόταν το 2023 και χωρίς διόδια, πλέον, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών η ολοκλήρωσή του μετατίθεται για το 2025. Σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογιστεί το επιπλέον κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα τα πληρώσουν οι διερχόμενοι πολίτες για διόδια και αποζημιώσεις σε εργολαβίες που το κατασκεύαζαν.
Σχετικά με το υπόλοιπο τμήμα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», δεν υπάρχει καμία ουσιαστική εξέλιξη. Αν και αυτό το τμήμα επανεντάχθηκε θεωρητικά στη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού», εδώ και έξι τουλάχιστον μήνες δεν έχει παρουσιαστεί κανένα σχέδιο για την υλοποίησή του.
Αξίζει να αναφερθεί ότι για το «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» ήδη υπήρχαν κατασκευαστικές και περιβαλλοντικές μελέτες, πριν από την απένταξή του 2013. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχει προχωρήσει ούτε καν η διαδικασία της απαραίτητης επικαιροποίησής τους.

Επειδή το υφιστάμενο οδικό δίκτυο στο «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τους διερχόμενους οδηγούς.
Επειδή η αδιαφορία για την κατασκευή του αποτελεί ανασταλτικό αναπτυξιακό παράγοντα.
Επειδή πέραν όλων των άλλων μεταφορικών αναγκών, εξυπηρετεί εμπορικούς και τουριστικούς σκοπούς.
Επειδή δεν υπάρχει καμία εξέλιξη σχετικά με την κατασκευή ενός σύγχρονου Οδικού Άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα».
Επειδή ο νέος Οδικός Άξονας θα προσδώσει οδική ασφάλεια και έντονη αναπτυξιακή διάσταση.
Επειδή θα αναδείξει τα μνημεία και τα αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής.
Επειδή οι υπάρχουσες μελέτες για το «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» χρήζουν επικαιροποίησης.
Επειδή ενδεχομένως να χρειαστούν νέες μελέτες και νέα χάραξη.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για την υλοποίηση ενός σύγχρονου Οδικού Άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα» και αν ναι, ποιο είναι αυτό;
2) Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί μέχρι στιγμής το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το ανωτέρω έργο;
3) Θα επικαιροποιηθούν οι ήδη υπάρχουσες κατασκευαστικές και περιβαλλοντικές μελέτες; Εάν όχι, θα προβείτε σε νέες μελέτες και ενδεχομένως σε νέα χάραξη;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Καλαματιανός Διονύσης – Χαράλαμπος
Χαρίτσης Αλέξης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κων/νος
Μωραϊτης Θάνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαηλιού Γιώργος
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Ιωάννης
Ψυχογιός Γιώργος

Σχετικές αναρτήσεις

Ισχυρός σεισμός 5,7 Ρίχτερ στην Κυπαρισσία

admin2020

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα ΤΕΒΑ της Περιφέρειας Πελοποννήσου για 12.522 οικογένειες και 21.339 ωφελούμενα άτομα

admin2020

Άμεση κινητοποίηση της Π.Ε. Μεσσηνίας στην πυρκαγιά της περιοχής Αράχοβας

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies