ΑργολίδοςΑρκαδίαςΑχαΐαςΕιδησούλεςΕΛΛΑΔΑΗλείαςΚορίνθουΛακωνίαςΜεσσηνίαςΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

ΚΙΝΗΣΗ ΦΙΛΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ: Διασφάλιση στρατηγικής σύνδεσης μετρικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου –Αττικής

ΚΙΝΗΣΗ ΦΙΛΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Τρίπολη 10 Μαΐου 2021

ΠΡΟΣ: Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Παναγιώτη Νίκα

Θέμα: Διασφάλιση στρατηγικής σύνδεσης μετρικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου –Αττικής

κ. Περιφερειάρχη

Στην προσπάθειά μας να ενημερώσουμε έγκαιρα προκειμένου να μην αποκοπεί η συνέχεια του μετρικού σιδηροδρομικού διαδρόμου της Περιφέρειας Πελοποννήσου σε μήκος 9-10 χιλιομέτρων ανάμεσα Ισθμό – Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, σάς είχαμε ζητήσει ήδη από τον περασμένο Οκτώβρη με σχετικές επιστολές μας και με τα ανάλογα επιχειρήματα να παρέμβετε προς την κυβέρνηση και τον ΟΣΕ, για να τηρηθούν όσα συμφωνήθηκαν το 2018 με την εταιρία MOTOR OIL για κατασκευή δηλαδή σε αυτό το τμήμα γραμμής μικτού εύρους (μετρικού και κανονικού) με δαπάνες της εταιρίας (όπως είχε δεσμευτεί η ίδια η εταιρία).

Πρόσφατα εξαγγέλθηκε από την κυβέρνηση και η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική με την αξιοποίηση σε μήκος 36 χιλιομέτρων του διαδρόμου της παλιάς ανενεργής μετρικής γραμμής της Πελοποννήσου από Άνω Λιόσια, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Νέα Πέραμο έως τα Μέγαρα και η προώθηση για χρηματοδότηση του έργου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης με προϋπολογισμό 85 εκατομ. ευρώ.

Η προώθηση του προαστιακού στη Δυτική Αττική προβλέπεται να γίνει με γραμμή «κανονική» (πλάτους 1.43,5 μ.) στον διάδρομο όμως, όπως προαναφέραμε, της παλιάς μετρικής γραμμής. Γνωρίζουμε ότι οι μελέτες της ΕΡΓΟΣΕ για επέκταση του Δυτικού προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα προβλέπανε γραμμή μικτού εύρους, προφανέστατα για να μην αποκοπεί ο μετρικός διάδρόμος της Πελοποννήσου από την Αττική. Μέχρι στιγμής όμως στις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου Υποδομών δεν γίνεται ρητή αναφορά για πρόβλεψη κατασκευής στο τμήμα αυτό των 36 χιλιομέτρων γραμμής μικτού εύρους.

Κύριε Περιφερειάρχη, θέλουμε να πιστεύουμε ότι κατανοείτε πλήρως και συμμερίζεστε τη συμπληρωματική δυνητική χρησιμότητα μιας ακόμα αξιοποιήσιμης υποδομής, ειδικά για εμπορευματικές ή άλλες μεταφορές, στην ευρύτερα πληττόμενη (μεταλιγνιτικά) περιοχή μας.
Σας καλούμε λοιπόν και πάλι να παρέμβετε έγκαιρα στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών και στον ΟΣΕ προκειμένου:
1. Να εφαρμοστούν πιστά όσα προβλέφτηκαν το 2018 για την περίπτωση της ΜΟΤΟR OIL στην Κορινθία και
2. Να επαναβεβαιωθεί και να εφαρμοστεί η προαναφερθείσα κρίσιμη πρόβλεψη της ΕΡΓΟΣΕ (για μικτή γραμμή) και για τον Δυτικό Προαστιακό στην Αττική (όπως ήταν και στους μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς του ΟΣΕ από παλιότερα) πριν δρομολογηθούν οι περαιτέρω διαδικασίες για την προώθηση του έργου.

Θεωρούμε δε τα παραπάνω ως την ελάχιστη αναγκαία παρέμβαση της Περιφερειακής Αρχής προκειμένου να μην χαθεί αδικαιολόγητα και οριστικά Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ με την Αττική (ιδιαίτερα με το Θριάσιο, το εμπορευματικό λιμάνι Ελευσίνας, τα Ναυπηγεία, τα διυλιστήρια κτλ.) του μόνου υπαρκτού, σήμερα αλλά και στο ορατό μέλλον, μετρικού σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΡΟΥΣΑΛΗΣ

Σχετικές αναρτήσεις

Ε.Σ.Α.μεΑ.: Δεκτές προτάσεις της ΕΣΑμεΑ σε νόμο για την Υγεία- Οι διεκδικήσεις συνεχίζονται

admin2020

Με τη συμβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου η παράσταση «TOC²» από το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο

admin2020

Ανακοίνωση των Οργανώσεων Μελών Τριφυλίας του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση του Πρωτοδικείου Κυπαρισσίας και Ειρηνοδικείου Πλαταμώδους (Γαργαλιάνων).

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies