ΕιδησούλεςΕΛΛΑΔΑΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Η trenitalia έδωσε 42 εκατομμύρια ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα εισπράξει 750!! Τα επιτεύγματά του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας για τις ξένες επενδύσεις

«Ε’εις μυαλό; Φκιάσι τρένου». H φράση μάς έρχεται από τα χωριά του Πηλίου στις αρχές του περασμένου αιώνα, όταν το τρενάκι της περιοχής έφερνε νέα πνοή στα χωριά και τους κατοίκους τους, και σημαίνει «Έχεις μυαλό; Φτιάξε τρένο». Προφανώς ο υπουργός Μεταφορών δεν την έχει ακούσει ποτέ, αλλά και να τη γνώριζε, μάλλον επιδεικτικά θα την αγνοούσε.

Όχι μόνο γιατί είναι στον πυρήνα της ιδεολογικής αντίληψης της κυβέρνησης η απαξία του δημόσιου τομέα και το ξεπούλημα των «ασημικών του κράτους» στους ιδιώτες. Αλλά ακόμα και τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία την εφαρμόζει με τρόπο αδιαφανή, χωρίς διαγωνισμούς και κοστολόγηση, χωρίς λογοδοσία και πίσω από κλειστές πόρτες.

Πρόκειται για πατέντα «ιδιωτικοποιήσεων με λεφτά του Δημοσίου», όπου οι ιδιώτες κερδοφορούν, χωρίς κίνδυνο και με τη… γενναία επιδότηση από τα χρήματα ενός χειμαζόμενου λαού.

Η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψε εν κρυπτώ η κυβέρνηση με τους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ χαρακτηρίστηκε από τους Ιταλούς «συμφωνία-πρότυπο για το μέλλον» και μάλλον είναι το πρελούδιο και για άλλες τέτοιες συμφωνίες στο μέλλον.

Η κυβέρνηση όχι μόνο προικίζει την  trenitalia με 750 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια επί 15ετία, αλλά τους δίνει και το ελεύθερο για προμήθειες και έργα χωρίς δημόσιους διαγωνισμούς.

Κατά σύμπτωση, 750 ήταν και τα εκατομμύρια που εκβιαστικά απαιτούσε το 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Ελλάδα ως… παράνομες κρατικές ενισχύσεις, εάν δεν προχωρούσε στην υπεσχημένη από το 2013 (κυβέρνηση Σαμαρά) ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Έτσι πουλήθηκε μια κρίσιμη δημόσια υποδομή έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ, για να μπορεί πλέον ακώλυτα να προικοδοτείται ο ιδιώτης, δηλαδή ο κρατικός ιταλικός ΟΣΕ.

Μερικά από τα καυτά θέματα της σύμβασης:

-Το «Λευκό Βέλος» είναι τύπος αμαξοστοιχίας (ETR-470) που λάνσαραν οι Ιταλοί της trenitalia τη δεκαετία του ’90, την απέσυραν λόγω διαφόρων προβλημάτων και τώρα την εμφανίζουν ως επένδυση στο ελληνικό δίκτυο (η «Εφ.Συν.» αναφέρθηκε αναλυτικά σε πολυήμερη έρευνα τον περασμένο Φεβρουάριο). Τα πανηγύρια του Μαρτίου 2021 αναβλήθηκαν διότι τα τρένα είχαν έρθει χωρίς συγκεκριμένο εξοπλισμό που αφορά στην ασφαλή κυκλοφορία και πέδηση (συσκευές αμμοδιασποράς)!

-Μίσθωση νέων υδρογονοκίνητων τρένων (10 μονάδες) με δαπάνη 54 εκ. ευρώ (αγορά από το Δημόσιο) και ορίζοντα ολοκλήρωσης της επένδυσης το τέλος του 2027!

-Μίσθωση νέων ηλεκτροκίνητων τρένων (10 μονάδες) με κεφαλαιακή δαπάνη 32 εκ. ευρώ (αγορά από το Δημόσιο) και ολοκλήρωση της επένδυσης στα τέλη του 2027!

-Ως άγονο θα επιδοτείται το δίκτυο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, όπως ακριβώς τα λοιπά δρομολόγια!

Η βιασύνη της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της trenitalia αποτυπώνεται πλήρως στον όρο της σύμβασης ο οποίος δεσμεύει ακόμα και μελλοντικές κυβερνήσεις που θα σκέφτονταν να τη λήξουν πρόωρα.

Πόσο σκανδαλώδης είναι η σύμβαση υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι η trenitalia – ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται για σειρά επενδύσεων που θα έπρεπε να βαρύνουν την ίδια, αλλά και για να εκτελεί δρομολόγια της «άγονης γραμμής».

Ποια είναι αυτά; ολο το μεταφορικό έργο. Ακόμη και το βασικό δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή το δρομολόγιο Αθήνα-Αεροδρόμιο του προαστιακού!

Φυσικά, καμία Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να ενοχληθεί από αυτές τις κρατικές ενισχύσεις στον ιδιώτη, όπως δεν ασχολείται ιδιαίτερα για το γεγονός ότι ενώ εκσυγχρονίστηκε πλήρως το δίκτυο της Πελοποννήσου έκλεισε προκειμένου να μην έχει ανταγωνιστή το παράλληλο οδικό δίκτυο και βέβαια η ναυαρχίδα των ιδιωτικών συμφερόντων στον τομέα μεταφορών στην Ελλάδα τα ΚΤΕΛ.

Όπως, δυστυχώς, είναι φανερό από τα παραπάνω νέα, τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο -πολύ περισσότερο- η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υπηρετεί με συνέπεια 2 στόχους:

Ο ένας στόχος είναι να συρρικνώνει την σιδηροδρομική υποδομή και όπου αυτό δεν καθίσταται δυνατό , είτε από αντικειμενικούς λόγους, είτε από υποκειμενικούς λογους, να την παραδίδει στην ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία βέβαια θα στηρίζεται με άφθονο κρατικό χρήμα.

Ο δεύτερος στόχος είναι να εξακολουθήσει το ΚΤΕΛ να παραμένει ο βασικός πυλώνας μεταφοράς επιβατών στην Πελοπόννησο και σε άλλα διαμερίσματα της χώρας και ένα πατρονάρεται το λόμπι που συνδέεται με τη χρήση του αυτοκινήτου σε βάρος της εθνικής οικονομίας και σε βάρος των ζωων των Ελλήνων, καθώς σε ετήσια βάση μετράμε πάνω από 4.000 νεκρούς και πάνω από 15000 τραυματίες σε διάφορα αυτοκινητιστικά ατυχήματα.

ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ – ΤRENITALIA:

Υποκατάσταση σιδηροδρομικών από άλλα μέσα: Υποβολή αναφοράς 5 εργάσιμες ημέρες από την έναρξη χρήση άλλων μέσων ανά δρομολόγιο.

Σχέδιο συνδυασμένης χρήσης σιδηροδρόμων και ποδηλάτων: Υποβολή της πρώτης έκθεσης τεκμηριωσης στις 30 Απριλίου 2023.

Βεβαίωση για την ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος ελέγχου ποιότητας και πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα: Εντός του 2022 η πρώτη βεβαίωση και ετήσια αναφορά επιθεώρησης και πιστοποίησης συστήματος ελέγχου.

Βεβαίωση ολοκλήρωσης και λειτουργίας του συστήματος ενημέρωσης επιβατών.

Αναφορά ελέγχου επικύρωσης των εισιτηρίων: Ανά εξάμηνο.

Αναφορά για προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών λόγω μεταβολής προγραμματισμού έργων υποδομής: Εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την ειδοποίηση του φορέα προγραμματισμού.

Αναφορά ελλείψεων σε σταθμούς που επηρεάζουν την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών: Ανά εξάμηνο και εκτάκτως όταν παρουσιάζονται προβλήματα

Αίτημα χρήσης τροχαίου υλικού εκτός των μονάδων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση μίσθωσης με τη ΓΑΙΑΟΣΕ: κατά περίπτωση και εφόσον το αίτημα είναι τεκμηριωμένο.

Αναφορά σύνθεσης τροχαιου υλικού: Αρχικά με την κατάθεση της προτασης προγραμματισμού υπηρεσιων και στη συνέχεια σε καθε περίπτωση μεταβολής.

Αναφορά για τη χρήση, συντήρηση και επισκευή τροχαίου υλικού: Ανά εξάμηνο.

Αίτημα ανάταξης τροχαίου υλικού: Κατά περίπτωση.

Εφαρμογή εκπτωτικής τμολογιακής πολιτικής σε σχέση με το καθορισμένο από το Δημόσιο κόμιστρο: Ενημέρωση ένα μήνα πριν τηνέναρξη εφαρμογής.

Αιτημα αναπροσαρμογής τιμολογιακής πολιτικής: Κατά περίπτωση και εφόσον τεκμηριωνεται αύξηση επιβατικής κινήσης και εσόδων.

Αίτημα επικαιροποίησης δρομολογίων (πρόταση νέων δρομολογίων ή μεταβολή υφισταμένων): Μέχρι την 1η Οκτωβριου κάθε έτους.

Αναφορά ομαλής εξέλιξης επενδυτικού προγράμματος: Εως την 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους.

ΠΗΓΗ: efsyn.gr, ethnos.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Ε.Σ.Α.μεΑ.: Δεκτές προτάσεις της ΕΣΑμεΑ σε νόμο για την Υγεία- Οι διεκδικήσεις συνεχίζονται

admin2020

Με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχού και παρουσία του Υπουργού Βασίλη Κικίλια η συνεδρίαση της ΕΝΠΕ

admin2020

«ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΕΤΙΕΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ»

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies