Κορίνθου

Φράγμα Ασωπού: Γαλάζια ψέματα και τεκμηριωμένες αλήθειες

Έχουμε ακούσει διάφορα για το Φράγμα του Ασωπού από την ΝΔ, εκτός από την αλήθεια. Τώρα όλα τα στελέχη της διεκδικούν ρόλο και δάφνες χωρίς και πάλι να λένε την αλήθεια. Πρόσφατα μάλιστα, μετά τις αποκαλύψεις στο συνέδριο του δήμου Βέλου-Βόχας τον Οκτώβριο, για τις τελευταίες καθυστερήσεις, τόσο στην πρόοδο του έργου όσο και στην προκήρυξη της μελέτης του αρδευτικού δικτύου, έσπευσαν να προκαλέσουν ενημερωτική σύσκεψη υπό τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, η οποία κατέληξε στο απίστευτο «θα ακολουθήσουν επαφές και συναντήσεις στα αρμόδια υπουργεία».

Να θυμίσουμε συνοπτικά την πρόσφατη ιστορία του Φράγματος:

• Μέχρι το 2013 είχε εγκαινιασθεί το …εργοτάξιο από όλους τους εκλεγμένους περιφερειακούς συμβούλους, υπουργούς, βουλευτές και περιφερειάρχες της ΝΔ
• Στο τέλος του 2014 το έργο είχε εγκαταλειφθεί, με σοβαρό κίνδυνο να απενταχθεί και να μην συνεχιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότησή του στην επόμενη προγραμματική περίοδο.
• Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μετά από επίπονες προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ:
 το έργο μεταφέρθηκε στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 και εξασφαλίστηκε η συνέχιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης έργου με πόρους του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης με σχετική απόφαση τον Ιούλιο του 2016.
 Διασφαλίστηκε η ανάληψη εκτέλεσης του έργου από τον Άκτωρα μετά την πτώχευση της εταιρείας ‘Ιόνιος’ το 2018.
 Εγκρίθηκε, με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, η συμπληρωματική χρηματοδότηση άνω των 12 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση προβλημάτων του έργου.
 Εγκρίθηκε η δέσμευση Προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης των αρδευτικών δικτύων που για 2.5 χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ την είχε στα συρτάρια και τώρα ακόμα τα στελέχη της ‘μπερδεύουν’ την προκήρυξη της μελέτης με την κατασκευή του αρδευτικού δικτύου.
 Άφησε στα μέσα του 2019 κατασκευασμένο άνω του 60% του συνολικού έργου και ένα εργοτάξιο με κοντά στους 70 εργαζόμενους.

Επί κυβέρνησης ΝΔ, παρά τους ισχυρισμούς των τοπικών παραγόντων, έχει πέσει ο ρυθμός κατασκευής του έργου, γιατί εκκρεμεί η έγκριση και χρηματοδότηση της γεωτεχνικής μελέτης και της έρευνας για τον υπερχειλιστή, αλλά και η έγκριση των εργασιών αντιστήριξης πρανούς του υπερχειλιστή και η κατασκευή του. Αποτέλεσμα, οι μεγάλες αναιτιολόγητες καθυστερήσεις χωρίς ουσιαστικές πολιτικές πρωτοβουλίες, πέραν της επικοινωνιακής προβολής των στελεχών της ΝΔ στο νομό, για την επίλυσή τους.

Σήμερα, είναι αναγκαία η κινητοποίηση για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του φράγματος του Ασωπού και τη λειτουργική απόδοσή του στους καλλιεργητές της περιοχής ώστε να καλυφθούν οι αρδευτικές ανάγκες με δεδομένη την μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου, αφού η κυρίως μελέτη των δικτύων δεν έχει καν προκηρυχθεί μέχρι σήμερα και θα χρειαστούν 3 χρόνια ολοκλήρωσης και άλλα τόσα τουλάχιστον για την κατασκευή του δικτύου.

Πρέπει να συζητηθούν σοβαρά λύσεις μεταβατικού χαρακτήρα, όπως η δυνατότητα εκσυγχρονισμού του δικτύου ΑΟΣΑΚ και η σύνδεσή του με το έργο του φράγματος όταν αυτό ολοκληρωθεί (αναμένεται το 2022), η δημιουργία φορέα διαχείρισης του αρδευτικού νερού, ανεξάρτητου από τον ΑΟΣΑΚ για να αποφευχθούν τραγικές για την τοπική γεωργία συνέπειες.

Σχετικές αναρτήσεις

ΔΗΜΟΣ ΒΕΛΟΥ ΒΟΧΑΣ_ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

admin2020

Στην τελική ευθεία οι ετοιμασίες για τον Βοχαΐτικο Βλάχικο Γάμο!

admin2020

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχού με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνο Κυρανάκη

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies