Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου, ο οίκος Gucci παρουσίασε τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026, σηματοδοτώντας το ντεμπούτο του Demna Gvasalia ως καλλιτεχνικού διευθυντή. Αντί για παραδοσιακή πασαρέλα, η συλλογή αποκαλύφθηκε μέσω ενός lookbook, ενός σύντομου φιλμ με τίτλο The Tiger, και μιας κινηματογραφικής πρεμιέρας που τράβηξε τα βλέμματα της βιομηχανίας.
“La Famiglia”: Η νέα ταυτότητα Gucci
Η συλλογή, με τίτλο La Famiglia, ήταν μια εξερεύνηση της έννοιας του “Gucciness” — της πολυπλοκότητας, της κληρονομιάς και της ειρωνικής πολυτέλειας που χαρακτηρίζει τον οίκο. Μέσα από πορτρέτα της φωτογράφου Catherine Opie, παρουσιάστηκαν αρχέτυπα χαρακτήρων που ενσάρκωναν το νέο όραμα του Demna.
Σχεδιαστικά στοιχεία
GG-monogrammed σατέν σύνολα με μικροσκοπικές ζώνες και μυτερές μπότες, που συνδύαζαν νοσταλγία και ειρωνεία.
Κρυσταλλωμένα φορέματα με κινηματογραφική λάμψη, που θύμιζαν glam εποχές του παρελθόντος.
Αποδομημένα κοψίματα και layering, χαρακτηριστικά της αισθητικής του Demna από την εποχή του στη Balenciaga.
Απουσία πασαρέλας: η συλλογή παρουσιάστηκε ως εμπειρία, όχι ως show, ενισχύοντας την ιδέα της μόδας ως αφήγησης.
Η στρατηγική αλλαγή του Gucci
Η επιλογή του Demna να παρακάμψει την πασαρέλα και να παρουσιάσει τη συλλογή ως κινηματογραφική εμπειρία ήταν μια δήλωση ανεξαρτησίας από τις συμβάσεις της βιομηχανίας. Το Gucci εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η ταυτότητα και η αφήγηση προηγούνται της μορφής.
