Car & MotoΔιεθνή

Isle Of Man TT Ο πιο «τρελός» αγώνας μοτοσυκλέτας 324χιλ. [Bίντεο]

ο 15ήμερος αγώνας μύθος για τους μοτοσικλετιστές

Isle of Man TT 2023: Οι αγωνιζόμενοι στέκονται στην γραμμή εκκίνησης και με το έναυσμα του κριτή ξεκινάνε έναν αγώνα που ίσως είναι ο τελευταίος τους

Έχετε ποτέ ονειρευτεί να οδηγήσετε μοτοσυκλέτα σε δρόμο χωρίς να υπάρχει περιορισμός στο όριο ταχύτητας; Ακόμα καλύτερα; Να είναι οι δρόμοι κλειστοί για όλους τους άλλους και επίσης να μην υπάρχει περιορισμός στη ταχύτητα;

Αυτό ακριβώς συμβαίνει από το 1907 και κάθε χρόνο έως σήμερα στο Isle Of Man με τον περιβόητο αγώνα Tourist Trophy

Το Isle Of Man είναι ένα μικρό νησί ανάμεσα στην Βόρεια Ιρλανδία και την Μεγάλη Βρετανία. Σε αυτό το νησί χρησιμοποιείται ένα μέρος του κοινού οδικού δικτύου συνολικού μήκους 60.72χλμ το οποίο κλείνει για τις μέρες αυτές ώστε να λάβει μέρος ο ποιο θεαματικός και επικίνδυνος αγώνας στον κόσμο.

Αυτοί οι οδηγοί αγώνων είναι πραγματικοί μονομάχοι, ρισκάροντας τις ζωές τους για την δόξα και για το ποιος θα είναι ο γρηγορότερος όλων στην πίστα του ΤΤ. Αυτό από μόνο του είναι ένα θέαμα όπου όμοιό του δεν υπάρχει στον κόσμο και χωρίς να χρειάζεται να είσαι λάτρης των αγώνων μοτοσυκλέτας αναγνωρίζεις και εκτιμάς την ικανότητα αλλά και την γενναιότητα αυτών των οδηγών.

Το ΤΤ είναι μοναδικό γιατί στην ουσία είναι ένας αγώνας ενάντια στο χρόνο και όλα αυτά σε δημόσιο δρόμο. Οι οδηγοί ξεκινάνε με διαφορά 10 δευτερολέπτων μεταξύ τους το οποίο σημαίνει πως κυνηγάνε μόνο το χρονόμετρο και όχι τόσο τον αναβάτη μπροστά τους.

Στο ΤΤ υπάρχουν 6 κατηγορίες: Superbike, Senior, Superstock,Supersport, Lightweight και Side Car. Επίσης υπάρχει και μια νεοσύστατη κατηγορία (από το 2009) η ΤΤΧGP που αφορά τις ηλεκτρικές αλλά και πρωτότυπες μοτοσυκλέτες.

Το «ναυαρχίδα» των κατηγοριών των αγώνων του Isle of Man TT δεν είναι άλλη από την κατηγορία «Superbike».

Τα περισσότερα από αυτά βασίζονται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής και εξακολουθούν να μοιάζουν με εκείνες που συναντάμε στις κατά τόπους αντιπροσωπείες. Κάτω από το φέρινγκ ωστόσο, έχουν γίνει βαρβάτες τροποποιήσεις με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Οι περισσότερες από τις μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας θα είναι μοτοσυκλέτες χωρητικότητας 1.000 κ.εκ. με ισχύ άνω των 200 ίππων.

Supersport – Κυριακή 3 Ιουνίου / Σάββατο 7 Ιουνίου
Η κατηγορία Supersport είναι –όπως είναι αναμενόμενο- λιγότερο ισχυρή από την προαναφερθείσα των Superbike. Χάρη όμως και στο σημαντικά μικρότερο βάρος, οι χρόνοι γύρων δεν απέχουν πολύ από τα Superbikes των υψηλότερων προδιαγραφών. Και πάλι, οι μοτοσυκλέτες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτές που μπορούμε να αγοράσουμε και να οδηγήσουμε στο δρόμο και επιτρέπονται εκτεταμένες τροποποιήσεις για τη βελτίωση της απόδοσης και της αξιοπιστίας.

Superstock – Τρίτη 6 Ιουνίου / Παρασκευή 9 Ιουνίου
Η Superstock κατηγορία αποτελείται και πάλι από supersport μοτοσυκλέτες των 1.000 κ.εκ. που βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής. Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών επικεντρώνεται στις τροποποιήσεις που μπορούν να γίνουν καθώς και στα ελαστικά που χρησιμοποιούνται. Ενώ τα Superbikes μπορούν να τροποποιηθούν εκτενώς τόσο για απόδοση όσο και για αξιοπιστία, τα Superstock διέπονται από πολύ πιο αυστηρούς κανόνες. Οι κύριες τροποποιήσεις που μπορούν να γίνουν στις superstock μοτοσυκλέτες είναι η βελτίωση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας. Επιτρέπεται επίσης η αλλαγή της πίσω ανάρτησης και του εσωτερικού του μπροστινού πιρουνιού, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου μπορεί επίσης να αλλάξει, ώστε να χωράει περισσότερο καύσιμο για την απόσταση του αγώνα. Η στοκ εξάτμιση μπορεί επίσης να αλλάξει όχι όμως και τα ελαστικά, τα οποία πρέπει να είναι νόμιμα στο δρόμο και οι τροχοί που χρησιμοποιούνται να είναι οι στάνταρ με το μοντέλο.

 

Supertwin – Τρίτη 6 Ιουνίου / Παρασκευή 9 Ιουνίου
Η κατηγορία των Supertwin ξεκίνησε ως ένας πιο οικονομικός τρόπος αγώνων στο TT και γρήγορα μετατράπηκε σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές. Από το 2022, η κατηγορία άνοιξε για να επιτρέψει δικύλινδρες μοτοσυκλέτες κάτω των 700 κ.εκ, εφόσον ήταν διαθέσιμες για αγορά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό έφερε μοτοσυκλέτες όπως το Aprilia RS660 και το Yamaha MT-07, ενώ το 2023, το Yamaha R7 θα κάνει επίσης ξανά την εμφάνισή του στη διοργάνωση, με τον Michael Rutter. Η εν λόγω κατηγορία αποτελεί την πιο «διασκεδαστική» για τους αναβάτες, με τους John McGuinness, Peter Hickman, Michael Dunlop και πολλά άλλα μεγάλα ονόματα του θεσμού να συμμετέχουν και εκεί.

Sidecars – Σάββατο 3 Ιουνίου / Τετάρτη 7 Ιουνίου
Τα Sidecars είναι ένα ιστορικό σκέλος του Isle of Man TT, με το πρώτο Sidecar TT να λαμβάνει χώρα για πρώτη φορά το 1923. Η παρουσία των sidecars μπορεί να έχει μειωθεί κατά πολύ από τότε, αλλά παρόλα αυτά κατασκευάζονται ακόμα. Πρόκειται για ειδικές αγωνιστικές κατασκευές που τροφοδοτούνται είτε από τετρακύλινδρο κινητήρα στα 600 κ.εκ, είτε τρικύλινδρο στα 675 κ.εκ. ή τέλος παράλληλο δικύλινδρο κινητήρα 900 κ.εκ.. Ο οδηγός και όχι ο «αναβάτης», είναι αυτός που ξεκινά, σταματά και οδηγεί. Ο επιβάτης είναι εκεί για να παρέχει κινητό έρμα και μπορεί να τον δει κανείς να κρέμεται γύρω από το sidecar για να φτάσει στην καλύτερη θέση έτοιμος για την επόμενη στροφή. Στην ευθεία, ο επιβάτης είναι κρυμμένος κάτω από το φέρινγκ στο όνομα της μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας.

 

Σχετικές αναρτήσεις

Η ΑΛΑ Καλαμάτας έκοψε την πίτα της

admin2020

ΑΛΑΚ κοπή της πίτας & Απονομές Κυπέλλων στους Κορυφαίους

admin2020

Sparta Racing Circuit MOTUL: Κοπή της πίτας 2024 Drift Club day 20 χρόνια μετά

admin2020

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies