Η πολυδιαφημισμένη ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών αποδεικνύεται μία τρύπα στο νερό σε πολλούς τομείς και ιδιαίτερα στον τομέα εξυπηρέτησης ευάλωτων δημοτών .
Πιο συγκεκριμένα η πλατφόρμα αίτησης απαλλαγής δημοτικών τελών και μείωσης τέλους κοινόχρηστων χώρων, δεν λειτουργεί όπως προκύπτει από την επίσκεψη στην σχετική πλατφόρμα. Αυτό συμβαίνει γιατί όπως μας πληροφορεί η πλατφόρμα οι Δήμοι δεν έχουν ενεργοποίησει την δυνατότητα τα υποβάλλονται αιτήσεις σε αυτήν.
Όπως φαίνεται, όμως, η δυνατότητα αυτή – αν εξαιρέσουμε τον δήμο αθηναίων που έχει φροντίσει μέσω της ιστοσελίδας του να εξυπηρετεί τους δημότες του -, δεν έχει ενεργοποιηθεί από κανένα δήμο και ιδιαίτερα κανένα δήμο της Πελοποννήσου.
Επειδή ουδείς θα μπορούσε να αποδεχτεί ότι υπάρχει αδιαφορία όλων μαζί των δήμων της Ελλάδας να ενεργοποιήσουν μία εφαρμογή που πραγματικά εξυπηρετεί τους δημότες τους, καθίσταται φανερό ότι η δυστοκία αυτή προέρχεται από την κυβέρνηση και τους αρμόδιους υπουργούς.
Τι ακριβώς συμβαίνει λοιπόν;
Ποία η ευθύνη των Δήμων και ποία της κυβέρνησης;
Δεν γίνεται ανεκτό να εμφανίζονται διάφοροι Δήμοι να διαθέτουν Γενικούς Γραμματείς με μεγάλη έφεση στις ηλεκτρονικές και διαδικτυακές εφαρμογές και ταυτότχρονα οι ίδιοι αυτοί ΓΓ να μην απαιτούν την λειτουργία μιας εφαρμογής άκρως εξπυηρετικής για τους δημότες.
Είναι δυνατόν να ταλαιπωρούνται οι δημότες με τον τρόπο αυτό και να αναγκάζονται να προσέρχονται στις υπηρεσίες των Δήμων όπου και εκεί παρατηρείται μεγάλη δυστοκία στην εξυπηρέτηση τους;
Ουσιαστικά, μία απλή διαδικασία δεν καθίσταται δυνατόν να λειτουργήσει , μία διαδικασία που πραγματικά απλοποιεί την εξυπηρέτηση των πολιτών – δημοτών, χωρίς να υπάρχει μία υπεύθυνη απάντηση.
